Jeg skal lage en gjennomføring for kjøkkenviftens imkanal (d160+brannisolerende) mellom etasje 1 og 2. Dessverre sitter det en bjelke rett i veien (kan ikke lage gjennomføringen lenger inn i rommet). Er det bare å gi opp eller kan man sette spikerslag i henhold til rød markering og deretter sage av den som er i midten?

(bordet i midten - mellom ca 7-15 cm på tommestokken - er 25mm tykt så antar at det ikke har noen kritisk funksjon, men rop gjerne ut om jeg tenker feil)

Takk!

• Hull i gulv med målestokk over, markert med røde og blå linjer. Synlige bjelker og isolasjon viser et mulig sted for ventilasjonskanal.
alexander___ alexander___ skrev:
Jeg skal gjøre en gjennomføring for kjøkkenviftens imkanal (d160+brannisolering) mellom etasje 1 & 2. Dessverre sitter en bjelke akkurat i veien (kan ikke gjøre gjennomføringen lenger inn i rommet). Er det bare å gi opp eller kan man sette regler i henhold til rød markering og så sage av den som er i midten?

(brettet i midten - mellom ca 7-15 cm på tommestokken - er 25mm tykk så antar at den ikke har noen kritisk funksjon, men si gjerne ifra om jeg tenker feil)

Takk!
Så denne nå og bilde 2 er nøyaktig det jeg vil gjøre. Høres dog merkelig ut at det er 180cm og større åpninger som bør regnes på.

https://www.traguiden.se/planering/...us---generellt/oppningar-i-trakonstruktioner/

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.