Er det noen som kan forklare hva krigsbetong er?:):):):)
 
Under andre verdenskrig var det materialmangel og man "spedde" (prosentade er vel en annen term) ut betongen hvilket resulterte i dårligere kvalitet.
 
Betong som er utblandet med for mye grus og stein på grunn av mangel på sement. Noen ganger kan det være så dårlig at det går å rive med en ostehøvel.
 
Betong av dårligere kvalitet som ble støpt under krigen/rett etter krigen (WW2). Smuldrer lett når man skal bore i den eller fjerne den.

;-)

http://lmgtfy.com/?q=krigsbetong
 
Kalles også E-betong henholdsvis E-cement.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.