Prøvde å legge puss B på krigsbetong nylig. Det festet forbannet dårlig, og var en total pine! Det var første gangen noensinne at vi prøvde oss på å pusse, og tanken er at vi skal pusse innvendige vegger i kjelleren.
Hvordan bærer man seg at for å få pussen til å feste bedre på veggen? Skal kanskje legge til at vi vasket veggen før, og fuktet veggen.
Er det noe poeng i å såkalt slamme veggene før?
Hvordan bærer man seg at for å få pussen til å feste bedre på veggen? Skal kanskje legge til at vi vasket veggen før, og fuktet veggen.
Er det noe poeng i å såkalt slamme veggene før?
Medlem
· Blekinge
· 12 259 innlegg
Jeg har også forsøkt å pusse kjellervegger (80-talls) og synes det er generelt forbannet vanskelig å få det til å feste. Jeg har sett mange filmer om det og der er det kjempeenkelt men virkeligheten er en annen.D dallas84 skrev:Prøvde å legge murpuss B på krigsbetong nettopp. Det festet forbannet dårlig, og var et totalt slit! Det var første gang noensinne at vi prøvde oss på å pusse, og tanken er at vi skal pusse innvendige vegger i kjelleren.
Hva gjør man for å få pussen til å feste bedre på veggen? Skal kanskje legge til at vi vasket veggen før, og fuktet veggen.
Er det noe poeng i å såkalt slamre veggene først?
Dessverre har jeg kommet til konklusjonen at jeg ikke klarer det, selv om jeg ellers gjør det meste hjemme selv, også el og VVS.
Prøvde å gjøre som i alle filmer, dvs. kaste fast mørtelen! Å sparkle fast var helt umulig! Tror konsistensen ble nær det ønskelige, men vanskelig å vite!C cpalm skrev:
Hva innebærer et grunningsmørtel? Hva kunne det vært?
Det er et bruk som beredes som velling med høy sementinnhold. Kan påføres med f.eks. en murerkost så får du et knudrete underlag som pussen fester godt på. Du kan kjøpe produkter som heter "grunningsbruk," men før blandet man det selv, i prinsippet et A-bruk i vellingform.D dallas84 skrev:
Du kan også redusere risikoen for sprekker og få bedre feste mot underlaget ved å nett. Du spikrer opp et glassfiber nett. Så på med grunningsbruk. Så er du klar til å pusse.
Ellers var løsningen på tiden for krigsbetong å pusse med kalkbruk. Det er mer kremet og klebrig enn de sementbaserte brukene.
Klikk her for å svare