Jeg skal bygge en trapp og trenger følgelig å ta opp et hull.
Normalt pleier jeg å gjøre det meste selv, men denne gangen er tanken å hyre en profesjonell.
Det er en betongdekke, ca 150 mm tykt, hullet skal være ca 3400 x 1000 mm.
Jeg har sendt ut informasjon til et antall firmaer for å se hvem som kan tenkes å gjøre det til en fornuftig pris. Er det noen som har en gjetning på hva en fornuftig pris kan være? Jeg har fått svar fra et par og prisene hittil har variert fra 10' inkl til 25 ekskl + transport mm. Med andre ord mellom 10 og 40'. Noen påstår at det skal ta tre dager å lage hullet??? Jeg skjønner ikke, jeg kunne klart det på maks to dager selv med en halvdårlig 230v leiemaskin men vil fokusere på annet denne gangen.
Takknemlig for innspill.
Normalt pleier jeg å gjøre det meste selv, men denne gangen er tanken å hyre en profesjonell.
Det er en betongdekke, ca 150 mm tykt, hullet skal være ca 3400 x 1000 mm.
Jeg har sendt ut informasjon til et antall firmaer for å se hvem som kan tenkes å gjøre det til en fornuftig pris. Er det noen som har en gjetning på hva en fornuftig pris kan være? Jeg har fått svar fra et par og prisene hittil har variert fra 10' inkl til 25 ekskl + transport mm. Med andre ord mellom 10 og 40'. Noen påstår at det skal ta tre dager å lage hullet??? Jeg skjønner ikke, jeg kunne klart det på maks to dager selv med en halvdårlig 230v leiemaskin men vil fokusere på annet denne gangen.
Takknemlig for innspill.
Det er litt avhengig av hvilken retning gulvlektene ligger i forhold til hullet.
om man må veksle av og da kan det kanskje dra av gårde.
men ligger lektene langs hullet så blir det nok ikke så mye jobb..
om man må veksle av og da kan det kanskje dra av gårde.
men ligger lektene langs hullet så blir det nok ikke så mye jobb..
Har du oversikt over hva som finnes akkurat der i bjelkelaget der hullet skal lages? Har forøvrig ingenting med prisen på hulltakingen å gjøre, men kan likevel bli en vesentlig større merkostnad enn hva man har regnet med.
Kan det finnes El, Varme eller Vann/Avløp der hullet skal tas opp?
Kan det finnes El, Varme eller Vann/Avløp der hullet skal tas opp?
Lenge siden du opprettet denne tråden, men jeg tar en sjanse. Jeg skal nemlig gjøre nøyaktig samme inngrep som deg. Hvordan gikk du fram til slutt? Med vennlig hilsen,Y yens skrev:Jeg skal bygge en trapp og trenger følgelig å lage et hull.
Normalt pleier jeg å gjøre det meste selv, men denne gangen er tanken å ansette en proff.
Det er en betongbjelkelag, ca 150 mm tykt, hullet skal være ca 3400 x 1000 mm.
Jeg har sendt ut informasjon til et antall firmaer for å se hvem som kan tenkes å gjøre det til en pris til å leve med. Er det noen som har en gjetning om hva en vettig pris kan være? Jeg har fått svar fra et par og prisene hittil har variert fra 10' inkl til 25 ekskl + transport mm. Med andre ord mellom 10 og 40'. Noen hevder at det skal ta tre dager å lage hullet??? Jeg skjønner ikke, jeg kunne gjort det på maks to dager selv med en halvgrei 230v leiemaskin men vil fokusere på annet denne gangen.
Takknemlig for innspill.
Klikk her for å svare