1.892 lest ·
7 svar
2k lest
7 svar
Kortendespontet glespanel dårligere bæreevne?
Det er stor prisforskjell mellom hel-lengde glespanel 28x70 sammenlignet med kortendespontet glespanel 28x70. Spørsmålet er om det er betydelig dårligere bæreevne selv om jeg sørger for at alle skjøter legges over retterekkene (28x120) på begge sider av gulvbjelkene (75x230)?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Har du glespanel på gulvet?
Hva er det du bygger?
Hva er det du bygger?
Jeg legger gulvvarme så det blir spaltepanel mellom aluminiumsplatene som PERT-slangen ligger i. Det vil si spaltepanel på gulvbjelkene, deretter et lag gulvgips og deretter 14mm eikeparkett. (selvfølgelig også plast og papp på riktige steder, men det hører ikke til bæreevnen).
Jeg kan ikke se at det skulle gjøre noen større forskjell i bæreevne om du kjører med kortendesspontad glespanel.
Hvis du legger skjøtene slik som du skriver og naturligvis forskyver skjøtene....
Men jeg tenker ikke ta gift på mitt svar... men jeg ville selv kjørt så.... uten å engang fundere så mye på forskjell i bæreevne...
Hvis du legger skjøtene slik som du skriver og naturligvis forskyver skjøtene....
Men jeg tenker ikke ta gift på mitt svar... men jeg ville selv kjørt så.... uten å engang fundere så mye på forskjell i bæreevne...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Jeg kan ikke se noen bekymringer, bare sørg for at skjøtene havner på forskjellige steder.
Vet ikke hvorfor jeg skrev dette. Alle andre har skrevet det samme.
Vet ikke hvorfor jeg skrev dette. Alle andre har skrevet det samme.
Klikk her for å svare