Leste i en bok på biblioteket som handlet om hyttebygging at man skulle begynne med gavlene, de hadde forlenget stenderne slik at de gikk opp til takets underkant. Man sparte dermed en takstol (kanskje) per gavl siden man bare spikret på hanebjelker og underramme ved gavlene og så la på taktro. Og så takstoler c-c 120 imellom som vanlig.
Blir dette sterkere enn om man bygger fire like vegger (altså med samme høyde) på betongplaten, reiser dem opp og setter takstoler hele veien? Blir jo enklere å skjøte rem om veggene er like høye.
/Anders