Mac_attack
J justusandersson skrev:
Jeg synes det er en tvilsom løsning å lage fall for avløpsrør gjennom påstøping, uansett hvilken type betong man bruker. Det er prinsipielt feil og innebærer at man skyver problemene foran seg. Med sparkroppsbjelkelag, TT-kassetter eller av Kaisertype, tar man opp det nødvendige fallet på bjelkelagets underside i hulrommet.
Det ville innebære en ganske betydelig "boks" som går tvers over kjøkkenet nedenfor badet, hele veien til vaskerommet. Alternativt hulltaking i bjelkelagets ben tvers over på flere steder.

Påstøping føles jo som en vanlig løsning? Synes man ser opphøyd terskel i et hvert annet bad i renoverte leiligheter.

Forhøyede baderomsgulv er nok vanlige ved renoveringer, men trolig ikke som påstøpninger, som er det jeg er imot. Den typen bjelkelag som du har er uvanlig i boliger der behovet for stor spennvidde ikke er særlig fremtredende. Den er vanligere i lokaler for virksomhet. Avløpsrørene må gå ekstra lange veier for ikke å bli tvunget til å krysse bjelkelagets ben. Jeg kan ikke kommentere hva som er best i ditt tilfelle uten plantegninger.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.