Bare en tanke:

Om man tar budsjettvarianten av dette, kunne det fungere om man boret ned en skikkelig kraftig stolpesko festet med ankermasse i berget og stille stolpen av 3 stk 145*45-reglar direkte i stolpeskoen og droppe stolpeblokken?

R
Det går, tenk bare på at den må komme nøyaktig på riktig sted, vil gjerne bli litt skjevt hull i fjellet og skoene kan gå i stykker i sveisen hvis man prøver å rette opp Det med riktig kraftig sko, da trengs en kraftig maskin for å bore, du kan jo ta en som kan justeres, det blir da mutter mot fjellet og presse opp mot bjelkelaget, samt støpe en liten kake rundt som støtte, den trenger ikke ankres da

• Liker
frihopper
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Det går, tenk bare på at den må komme nøyaktig på riktig sted, vil gjerne bli litt skrått hull i berget og skorne kan gå i stykker i sveisen om man prøver å rette opp. Det med riktig kraftig sko, da trengs noen kraftige maskiner for å bore, du kan jo ta en som kan justeres, det blir da mutter mot berget og presse opp mot bjelkelaget, samt støpe en liten kake rundt som støtte, den trenger ikke å ankre da
Takk! Jeg tenker meg at litt skrått kan det være kanskje med tanke på regelen på huset stolpen skal festes mot er 4,8 cm og bredden på stolpen er, 3 stk 145*45-regler, enten 13,5 cm eller 14,5 cm avhengig av hvilken vei jeg setter stolpen. Men selvfølgelig vil man jo ha regelen på huset på midten av stolpeskoen.

Jeg har en borhammer (Julas Meec 1500 W) som jeg uten problem har boret 12 mm hull med i fjell, dette krever vel ca 19-20 mm, vi får se om den rekker.

R
Tenker kanskje litt lenger, med stolpesko så vil trykket komme på ett punkt (er nok sterkt), men hvis huset vrir seg litt så kan det knekke skoen (sprekker i sveisen). Så lag noen ordentlige pilarer (betong) og armering i henhold til tegningen og kompletter med noen sko.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.