Hei!

Kjæresten vil sette opp råspontpanel på veggen på kjøkkenet for å få det "landlig". :rolleyes: Altså fra gulv til tak. Ser ut omtrent slik:
0000001870.jpg

Nå føles det ikke så gøy å bore hull i veggen for hver planke, det blir jo ganske mange hull i veggen da... Så jeg tenkte å bruke PL400 og lime fast panelet på veggen. Har hørt at det skal sitte virkelig bra på betong. Men jeg ville også sjekke her før jeg begynner å sette dem opp på veggen. Hva tror dere?

Skru fast noen lekter isteden så får du en liten luftspalte mellom pussen/treet. Spik deretter fast panelet i sponten inn i den skrudde lekten.
Tre mot betong er aldri bra så ikke glem syll papp under lekten.

ppalm skrev:
Skru fast noen lekter i stedet så får du en liten luftspalte mellom pussen/treet. Spik deretter fast panelet i fjæren inn i den skruvde lekten.
Tre mot betong er aldri bra så ikke glem syll papp under lekten.
Hvorfor er ikke tre mot betong bra innendørs?

Men trengs det når det er innendørs, også syll papp? Med lekter så stikker panelet ut fra veggen ganske mye? Kanskje et dumt spørsmål, men hva er det som er dårlig med tre mot betong innendørs?

Om det er en kjellervegg så forstår jeg ppalms synspunkt, men ikke ellers. Et kontaktlim som "hugger" er kanskje å foretrekke, type Casco Superfix.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.