T
Hei!

Holder på med en liten garasje/økonomibyggnad på en landbrukseiendom og den er plassert ca 10m fra huset og som jeg da forstår må man oppnå Ei 60.
Tenkte bygge veggen i henhold til følgende konstruksjon utenfra og inn.
Ytterpanel, 34*70 spikerlekt, vindsperre, 170mm reisverk med hunton 170 mm treisolasjon, byggfolie, 70mm installasjonssjikt isolert med 70mm steinull, 10mm OSB, 13mm gips og til slutt ha 0,5mm platekledning.
Er det en ok vegg?
 
Hvorfor skal du ha platekledning? Plater pleier å bli nærmest diffusjonstett. Det er ikke så vellykket å stenge inn materiale mellom to tette lag uten lufting.
 
Antagelig brannsikkerhet.
 
T
Vil få det dels sikkert mot gnister samt mot vannsprut!
Blir også billigere å sette opp plåt enn å sparkel sette vev og så male.
Plåten blir en som kommer fra Borga og er en veggplåt PP2!
 
  • Liker
Slarvpellen
  • Laddar…
T täfteå skrev:
Vil få det dels sikkert mot gnister samt mot vann sprut!
Blir også billigere å sette opp plåt enn å sparkle sette vev og så male.
Plåten blir en som kommer fra Borga og er en veggplåt PP2!
Hva betaler man omtrent per kvm for veggplåt?
Vurderer selv dette i kommende garasje.
Av samme grunn som deg..
 
T
Må betale 85:- per kvm !
 
  • Liker
Slarvpellen
  • Laddar…
Om du skal ha plater bør du utelukke folien inne i veggen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.