Hei!
Holder på med en liten garasje/økonomibyggnad på en landbrukseiendom og den er plassert ca 10m fra huset og som jeg da forstår må man oppnå Ei 60.
Tenkte bygge veggen i henhold til følgende konstruksjon utenfra og inn.
Ytterpanel, 34*70 spikerlekt, vindsperre, 170mm reisverk med hunton 170 mm treisolasjon, byggfolie, 70mm installasjonssjikt isolert med 70mm steinull, 10mm OSB, 13mm gips og til slutt ha 0,5mm platekledning.
Er det en ok vegg?
Holder på med en liten garasje/økonomibyggnad på en landbrukseiendom og den er plassert ca 10m fra huset og som jeg da forstår må man oppnå Ei 60.
Tenkte bygge veggen i henhold til følgende konstruksjon utenfra og inn.
Ytterpanel, 34*70 spikerlekt, vindsperre, 170mm reisverk med hunton 170 mm treisolasjon, byggfolie, 70mm installasjonssjikt isolert med 70mm steinull, 10mm OSB, 13mm gips og til slutt ha 0,5mm platekledning.
Er det en ok vegg?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Hvorfor skal du ha platekledning? Plater pleier å bli nærmest diffusjonstett. Det er ikke så vellykket å stenge inn materiale mellom to tette lag uten lufting.
Hva betaler man omtrent per kvm for veggplåt?T täfteå skrev:
Vurderer selv dette i kommende garasje.
Av samme grunn som deg..
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Om du skal ha plater bør du utelukke folien inne i veggen.
Klikk her for å svare
