Hei!

(Følte at jeg for noen uker siden leste et innlegg angående dette, men finner det ikke nå,)

Krøp inn på betongplaten min i det lille uoppvarmede kryprommet under vår verandakvist i går, og så at jeg hadde fått kondens på innsiden av dampsperren i bunnen. Sukk!

Jeg er usikker på hvordan fuktigheten kan ha kommet inn, men jeg er sikker på at materialet var tørt i sommer da jeg monterte isolering og dampsperren. (Men da er jo fuktigheten i luften høyere også.)

I hallgulvet ovenfor har jeg en elektrisk gulvvarme, så jeg antar at når luften i gulvet varmes opp, kondenserer den mot den kalde dampsperren i bunnen.

Det føles jo aldri bra med fuktighet, så nå er spørsmålet om noen har en idé om hvordan man kan utbedre dette på en smart måte. F.eks. lage noen små hull som deretter tapes igjen, hva tror dere om det?

Mvh
Fredrik

• Krypkjeller med fukt merker på innsiden av plast dampsperre, montert mellom trebjelker med synlig isolasjon.
  • Krypkjeller med synlig kondens på innsiden av en plast dampbarriere under en trebjelkekonstruksjon over en betongvegg.
Det skal ikke være dampsperre der, den skal ligge under gulvet i gangen (på den varme siden). Fjern den og sett for eksempel vindtettingsduk.

• Liker
Dsl
  • Laddar…
Hei!
Takk for svaret!!
Nå når du sier det føles det jo selvfølgelig!!
Fuktsperren skal jo sitte på varme siden, feilmontert av meg.
Nå blir det til å sette opp vindsperreduk i stedet!
Mvh
Fredrik

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.