Viste seg at en av veggene på badet trolig bare har fliser + enkelgips når jeg skulle sette opp en vaskekommode... Og det er reget med 7 cm tomrom bak akkurat der skruene må gå inn, altså fra plankeveggen bak til utsiden på flisene = 7 cm.
Sitter altså en 3" tykk plankevegg innerst.
Helst ville det jo vært penest uten ben i forkant på kommoden, men nå blir det kanskje slik likevel, er det noen som tør å gjette om det holder for en 60 cm kommode med vask, og to skuffer under med ting i om man bruker en form for gipsekspander?
(Hvorfor det er reget som det er får jeg spekulere i en annen gang)
Sitter altså en 3" tykk plankevegg innerst.
Helst ville det jo vært penest uten ben i forkant på kommoden, men nå blir det kanskje slik likevel, er det noen som tør å gjette om det holder for en 60 cm kommode med vask, og to skuffer under med ting i om man bruker en form for gipsekspander?
(Hvorfor det er reget som det er får jeg spekulere i en annen gang)
Sist redigert:
Hobbyelektriker
· E
· 15 429 innlegg
Skulle ikke henge opp den med gipsekspander, skaff lange skruer og fest i stenderveggen bak i stedet.
Jeg har vurdert det også, men finnes det så lange plugger? Jeg boret nå med 8mm gjennom fliser og gips i troen på at det skulle funke med medfølgende plugg.Fotografen skrev:
Hvis man bare bruker lange skruer, hvor hardt tør man skru til for ikke å sprekke fliser\gips?
edit. Kanskje fransk treskrue 8x140, typ? Tror dere man kan droppe bena i forkant da?
Det er jo tenkt at det IKKE skal være ben altså.
Sist redigert:
Noen flere som har vurderinger rundt å henge opp servantbenken med f.eks. franske treskruer på enkel gips + fliser HVIS man også kan trekke lengre skruer inn i plankene bak?
Vil jo ikke risikere at servantbenken faller ned på gulvet...
Vil jo ikke risikere at servantbenken faller ned på gulvet...
bor litt større hull og dra dit en lang franskskrue med et distanserør på så du ikke klemmer for hardt på den nykaklede veggen....gjør distanserøret noen mm kortere enn avstanden mellom baksiden av kommoden og den gamle plankeveggen
Hvis du vil, kan du jo ut fra det bildet regne ut nøyaktig hvor du har dine reglar og treffe en av dem? Høres ut som den beste ideen. Ellers blir det spesielt å skaffe en form for hylse som er såpass lang at du kan dra den i bakre veggen og deretter skru kommoden i hylsen der den går gjennom gipsveggen eller noe lignende hvis du vil gjøre det på den måten.
Ellers er det nok tær på.
Ellers er det nok tær på.
Har nå lykkes med å lokalisere to stendere i veggen, så den skinnen som skal skrues fast mot veggen vil i det minste festes i to stendere med hver sin skrue.
Kommer til å ta en lengre skrue og dra den rett gjennom stenderen og inn i planken bak.
Kommer til å ta en lengre skrue og dra den rett gjennom stenderen og inn i planken bak.
Klikk her for å svare