jeg er barnslig glad i gammelt murstein, og har derfor besluttet å bygge en brystning av nettopp brukt murstein.. Men det ville vært unødvendig å bruke hele steiner til dette, det holder mer enn nok med halve (for å ikke bygge for mye i bredden osv.), men spørsmålet mitt er:

Hvordan kan man kløyve en gammel murstein på en rask og sikker måte?

Kommer til å dekke omtrent 4 kvadrat så er ingen enorme flater direkte, men blir jo likevel et utall steiner, så om noen har et forslag til hvordan man kan gjøre dette ville jeg vært veldig takknemlig!

[om det i tillegg tilfeldigvis er noen som vet om et sted i Göteborg som selger brukt murstein (spesielt beige/lysegul) foruten Återbruket i Kviberg så rop ut for all del!!]

Takk,
Johan

Om du ikke har det travelt kan du jo bruke vinkelsliperen og vende den siden du kapper innover så den ikke synes.

Ellers er det nok hensiktsmessig å leie en kapemaskin på Cramo el. tilsvarende.

Lei en kappemaskin, d støver betydelig mindre og går mye fortere.

• Liker
Fredrik99
  • Laddar…
mickey skrev:
Hyr en kapmaskin, d dammer betydelig mindre og går veldig mye fortere.
Joda, jeg er den første til å bevitne at kombinasjonen vinkelsliper og tegl utgjør en røykmaskin som ikke ville trengt å skamme seg på Metallicas feteste livekonsert....

hahaha :)

kapmaskin it is, dere som ser ut til å ha gjort dette, hva er det for type kapmaskin man bør ha?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.