Hei! Har hatt en klåpare av en håndverker hjemme hos oss. Hadde høye karakterer på Offerta men har sabotert på flere ulike måter.
Han har dratt nå, men jeg har et spørsmål:
Se bilder nedenfor - MDF-plate går inntil gipsplaten. Går det å fikse dette pent?
Bør jeg bruke noe papir/vev og sparkle skjøten?
Antar at MDF beveger seg ved temperatursvingninger, så bare sparkel vil nok sprekke.
Går det å gjøre dette pent slik at det blir en enhetlig vegg? Eller må jeg ta ned alt og sette opp gips?
Han har dratt nå, men jeg har et spørsmål:
Se bilder nedenfor - MDF-plate går inntil gipsplaten. Går det å fikse dette pent?
Bør jeg bruke noe papir/vev og sparkle skjøten?
Antar at MDF beveger seg ved temperatursvingninger, så bare sparkel vil nok sprekke.
Går det å gjøre dette pent slik at det blir en enhetlig vegg? Eller må jeg ta ned alt og sette opp gips?
Nå forstår jeg ikke helt hva som er gjort, men hvorfor har man ikke valgt gips i stedet for mdf og så remse og sparkel?
MDF beveger seg ikke, det er det som er det fine med mdf 
Der ser man! Man lærer noe hver dag selv om jeg har pusset opp i 8 år nå.Hammarskallen skrev:
Jeg la ut en jobb til en håndverker (bytte lister i hele underetasjen). Han satte MDF mot gips. Sparkler jeg bare eller må jeg få inn noen type remse før jeg sparkler?
OBS: dette momentet er ikke hvorfor jeg kaller håndverkeren for klåpare! (Han har ødelagt masse andre ting)
Dette momentet er kanskje korrekt gjort, jeg er bare usikker.
Han har dratt nå og jeg kommer til å fullføre selv. Lurer bare på hvordan jeg skal fikse pent mellom MDF og gips før jeg maler? Holder det at jeg bare sparkler?
Normalt bruker man jo ikke mdf som veggbekledning. Men det burde jo funke med en sparkelremse akkurat som ved gips/gips.
Sto overfor et lignende dilemma med et møte mellom en limtrestolpe og gips. Fant aldri noe skikkelig godt svar når jeg søkte, bortsett fra det eneste tipset om å grunne treet før sparkling så det ikke skulle suge ut væsken fra sparkelen for raskt. Grunnet stolpen og sparklet inn papirremse mellom stolpe og gips. Foreløpig har det ikke sprukket noe, men det er bare ett år siden. Har rukket å oppleve alle sesonger, så tenker at det burde ha sprukket nå.B bygges skrev:
I tidligere innlegg nevnes det at mdf ikke beveger seg, så det burde være enda bedre for å sparkle igjen springer.
Klikk her for å svare