Skal reise ned til Gdynia på søndag og hva skal man se etter hvilke merker kan man klassifisere som "god kvalitet" når det gjelder fliser. Italienske fabrikker er visstnok vanlig å kunne sortere etter?
Typ Imola og Saloni skal man kunne finne i Polen?
Trenger litt mer kjøtt på beinet på hva som er kvalitet og hva som er skrap.
Typ Imola og Saloni skal man kunne finne i Polen?
Trenger litt mer kjøtt på beinet på hva som er kvalitet og hva som er skrap.
Hei
Vi skal også dra til Gdynja og kjøpe en masse fliser og klinker på søndag
kjenner litt så også hvor i Polen skal man dra
framfor alt føler jeg at man kanskje har vanskelig for å gjøre seg forstått når man ikke kan noen polsk.
Ikke svar på ditt spørsmål men....
Vi skal også dra til Gdynja og kjøpe en masse fliser og klinker på søndag
kjenner litt så også hvor i Polen skal man dra
framfor alt føler jeg at man kanskje har vanskelig for å gjøre seg forstått når man ikke kan noen polsk.
Ikke svar på ditt spørsmål men....
Kvalitet kan dere se på prislappen
. Importert modekalel er ikke mye billigere i Polen enn i Sverige, kan jeg gjette. Ville selv valgt polskprodusert og valgt en av den dyrere sorten (hvis jeg fant noe jeg likte) ... da ville jeg stole på at kvaliteten er OK
. Ikke glem å sjekke at dere kjøper alle pakkene fra samme brenning (lot nr?) for å unngå nyanseforskjeller. Den regelen gjelder også i Polen. Ved kjøp av border, trappavslutninger og andre finesser i fliseveien kan man tjene mye på om man bare finner det man liker.
Lykke til!
gaia
Lykke til!
gaia
Hvor i Polen skal dere handle? Altså hvilken butikk? Hele Gdynia-området er jo fullstendig overfylt av små flisbutikker, skal man tenke på noe spesielt?
/Elin
/Elin
Nå vet jeg ikke hvilken tekst det står på forpakninger men det pleier jo å være et visst nr som betyr at pakken kommer fra samme parti som brant samtidig og av samme materialsats. No ja, du forstår sikkert. Les nøye på alle pakkene så at alle er like ....du finner raskt ut hvilket nr du skal se etterDraven skrev:
Lykke til med innkjøp!
gaia
Vi var i Polen i høst og handlet bl.a. fliser på Castorama og Praktiker. Vi er absolutt ingen fliseeksperter, men det vi valgte til kjøkkenet kostet omtrent 100kr/m2. Når vår "flisefyr" skulle sette det inn på kjøkkenet, vurderte han det til å koste ca: 700kr/m2 her hjemme. Så der gjorde vi jo en veldig god handel ;D
Nå var det en fyr som var ansatt av Praktiker som la flisene på vår vogn så jeg har ingen anelse om de er brent samtidig, men våre fliser er melerte/skiftende i farge så det er ingenting man merker i alle fall.
Selvfølgelig finnes det både billigere og dyrere fliser enn det vi kjøpte. Den eneste feilen vi gjorde var å beregne feil så når flisene tok slutt manglet vi 3 (!) plater.
Nå var det en fyr som var ansatt av Praktiker som la flisene på vår vogn så jeg har ingen anelse om de er brent samtidig, men våre fliser er melerte/skiftende i farge så det er ingenting man merker i alle fall.
Selvfølgelig finnes det både billigere og dyrere fliser enn det vi kjøpte. Den eneste feilen vi gjorde var å beregne feil så når flisene tok slutt manglet vi 3 (!) plater.
Hei!! Er en Svensk medborger som nå bor i Polen.. Så hvis det er noe dere vil kjøpe i Polen eller lurer på priser på en spesiell vare, kan dere bare sende en e-post til meg jocke_rik@hotmail.com Det kan være alt mellom himmel og jord.. Her finnes alt og til veldig gode priser... Ha det bra
Jeg kjøpte et tyrkisk gulvklinker 20x20 for ca 90 kr m2, nøyaktig samme flis selges på Bauhaus for 199 kr. Jeg er meget tvilende til om det egentlig finnes dårlig klinker fra Europa i dag, ser det greit ut så er det greit.gaia skrev:
Det er liksom ingen romforskning å produsere klinker, det har mennesket kunnet i tusenvis av år. Hva som kan skille er overflatestruktur, keramikk skinner gjennom glasur, uregelmessighet i størrelse og slike detaljer.
Sjekk hva som står på kartongen, er det frostsikkert, tåler det gulvvarme, hvilken sliteklasse holder det osv. Altså nøyaktig samme ting som man sjekker hjemme. En baderomsklinker holder ikke for en garasje, og en garasjeklinker er for stygg for et bad.
Klikk her for å svare