Er i gang med å sette gles i taket i garasjen. I midten har jeg en IPE bjelke og er litt usikker på hvordan jeg skal kle inn den med gips. Hvordan pleier man å gjøre det er det noen som kan guide meg gjennom prosedyren eller hvor man kan finne mer informasjon om det.

Har en tanke om at man kan bore hull i den for å skru fast en trebit på hver side. Deretter henger jeg meg opp på at flensen er 50 mm..

Takknemlig for litt hjelp på veien så jeg kan komme videre i byggingen min...

Bruk sånne her. Finnes i ulike varianter avhengig av produsent. Bare å klikke på og feste gipsplaten. Lykke til!

Om du kommer til også oversiden av bjelken så hadde jeg nok gjort rammer med gles rundt bjelken. Jeg hadde først laget en U med 3 biter gles og hengt rundt bjelken for så å skru på den siste glesbiten. Deretter hadde jeg kledd alt med gips. Det medfører selvfølgelig at bjelken blir litt grovere, men det kan du sikkert leve med.

Bruk en bultpistol, det går fint å skyte fast en for eksempel 22mm planke både i bjelkelag og nedenfra, skru deretter gipsplater i treverket. Sist hadde jeg gule skudd i en Spit bultpistol, bjelken var en IPE270 altså ganske grovt gods, den slo igjennom uten problem./MLj

Går det ikke bare å bore og skru fast reglar?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.