Jeg skal kle inn en stålbjelke og selvfølgelig vil jeg ha gips på den. Men hvordan går man praktisk til verks? Det er jo ikke direkte trestendere man skal prøve å skru i.

Lim. :)

jon_h skrev:
Limma. :)
Limma med PL400, kanskje du mener? ;)

Kan jo teste PL600 ;)

Mvh Putte

PL og så høy tall som mulig, er det så jeg skal tolke det...

Det er en U-bjelke som ligger med åpningen "utover", så på undersiden er det ikke noe problem å lime, det blir litt verre mot åpningen, men man får vel prøve å fikse det, takk for tipsene!

ClasseClas
Du kan komplettere med plåtvinkel i gipskantene så har du noe å skru i.

Johan Gunverth skrev:
Lime med PL400, kanskje du mener? ;)
Hehe, akkurat. :)

For øvrig liker jeg ikke 600:an i det hele tatt. "Umiddelbar vedheft", my ass. Pluss at 400:an fyller ujevnheter bedre.

Pl400 er klissete og lukter
usunt ;)

Mvh Putte

Ja, det er for så vidt sant. Som sikkert er årsaken til at den funker så bra..:)

Selvfølgelig ;)
Vi hadde nå lim på jobben som sugde fast
som bare det tror det var Pl600 men ikke helt sikker.

Mvh Putte

Fell inn en regel i bjelken, bor noen forsenkede hull i bjelken og fest regeln med passende skruer så har du jo noe å feste platen i.

I
Spørsmålet har vært oppe før og svaret er det samme. Begynn med å tilpasse noen trebiter å feste gipsen i.

Er det en INP, IPE, HE-A, HE-B, HE-M eller U-bjelke med flenser skal trebiter trykkes inn vertikalt mellom flensene. Kle sidene og la dem gå ned slik at du kan legge en langsgående 22x45 lekt i nederkant p.b.s. og forbind på undersiden med tverrgående kortlinger i samme dimensjon og kle undersiden til slutt.

Er det en VKR, KKR, RHS eller annen 'lådprofil' skyter du fast langsgående 22x45 lekt med boltspistol (som du kan leie fra Hilti m.fl.). Du kan også klare det ved å spikre en lekt i taket p.b.s om bjelken og tilpasse et L av 22x45 + 22x70 i vinkel rundt hjørnene og bruke samme arbeidsmåte som ovenfor.

Er det et T- eller L-jern må du forsøke å profilere trebiter etter dimensjonen og på en slik måte at de klemmer om den.

• Liker
Dannne76 og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.