1.675 lest ·
12 svar
2k lest
12 svar
Kjøpsråd ønskes: Metallfargede renner år 2009
Hei forumet.
Det er tid for nye takrenner mm. Nåværende fra-63 har gitt opp. Jeg har byttet en i fjor til en ny fin svart som før, men jeg har ombestemt meg. Jeg vil ha METALLFARGED.
Spørsmålet er hva jeg skal kjøpe. Jeg er ikke spesielt nøye med den eksakte nyansen, jeg tror at løftet utseendemessig kommer til å bli stort uansett.
Så forsinket, galvanisert, pulverlakkert eller stål?
Pris kontra kvalitet blir vel avgjørende som vanlig, men det er et lite hus, kanskje 30 meter takrenne og 4 nedgående rør. Som vanlig er det jo kroker og bøyer som koster.
Og så skal det være 100-brede renner.
Tips om overflatebehandling og produsenter mottas VELDIG takknemlig!
Klem fra Uppsala / Dan
Det er tid for nye takrenner mm. Nåværende fra-63 har gitt opp. Jeg har byttet en i fjor til en ny fin svart som før, men jeg har ombestemt meg. Jeg vil ha METALLFARGED.
Spørsmålet er hva jeg skal kjøpe. Jeg er ikke spesielt nøye med den eksakte nyansen, jeg tror at løftet utseendemessig kommer til å bli stort uansett.
Så forsinket, galvanisert, pulverlakkert eller stål?
Pris kontra kvalitet blir vel avgjørende som vanlig, men det er et lite hus, kanskje 30 meter takrenne og 4 nedgående rør. Som vanlig er det jo kroker og bøyer som koster.
Og så skal det være 100-brede renner.
Tips om overflatebehandling og produsenter mottas VELDIG takknemlig!
Klem fra Uppsala / Dan
Hvilken farge er du ute etter? Ulike metaller har ulike farger. Er det galvanisert du mener så selger lindab det. Også aluzinken er umalt. Så finnes det jo kobber, rustfritt og sink som heller ikke er malt.
Aluzinken er nok det billigste i forhold til holdbarhet. Kjenner du noen med bedrift så ta med dem og handle direkte fra lindab, byggevarehusene pleier å legge på en god del på prisene deres.
Aluzinken er nok det billigste i forhold til holdbarhet. Kjenner du noen med bedrift så ta med dem og handle direkte fra lindab, byggevarehusene pleier å legge på en god del på prisene deres.
Jeg har vært og sett på Plannjas eksempler nå. Aluzink føles som det opplagte valget, alt annet er riktignok litt finere i seg selv, men huset mitt skal føles friskt, rett og rent, ikke som et utstillingsobjekt.
Tips om produsenter kanskje?
Jeg har sett Plannja, Lindab og Aco Nordic. Og når det gjelder pris har jeg god kontakt med min trelastforretning (merkelig nok liker min trelastforretning glade småforhandlere, kanskje en fin avvekling mot alle sure yrkeskunder).
Tips om produsenter kanskje?
Jeg har sett Plannja, Lindab og Aco Nordic. Og når det gjelder pris har jeg god kontakt med min trelastforretning (merkelig nok liker min trelastforretning glade småforhandlere, kanskje en fin avvekling mot alle sure yrkeskunder).
Jeg har aldri sett Lindabs så jeg vet ikke. Men på Lindabs nettside har de ingen sink, bare sølvlakkerte.
Men jeg har sluttet å bli overrasket angående takavvanning. Ingen dritt vet noe eller vil hjelpe/selge. Det er så man blir sprø.
Men jeg har sluttet å bli overrasket angående takavvanning. Ingen dritt vet noe eller vil hjelpe/selge. Det er så man blir sprø.
Klikk her for å svare