Noen som vet hvor man kan kjøpe stål på nettet? Tibnor har jo et godt sortiment og har det jeg trenger i sin nettbutikk, men den er bare åpen for bedriftskunder...

Min lokale jernvarehandel har, har ikke din?
Jeg har firma, men Tibnor vil ikke levere da frakten blir for dyr, så jeg pleier å sambestille med et litt større firma.

Protte

Skroten i Kisa eller Metsjö er bra å ha å gjøre med.

• Liker
krillek
  • Laddar…
Hva slags stål trenger du?

Min "lokale" jernvarehandel ligger et antall mil unna, og jeg har ikke kjøretøy til å transportere lange lengder selv. Jeg så for meg at det var smartere å få levert fra noen som har spesialisert seg på å minimere antallet ledd, men det finnes kanskje ingen. Jeg fant en i Jönköping som også leverte til privatpersoner, men det var dessverre bare plåt.

mexitegel skrev:
Hva slags stål trenger du?
Plattjern og rør i første omgang. Det slo meg nå at min blikkenslager kanskje kan ta hjem til meg.

Per_Eriksson skrev:
Skroten i Kisa eller Metsjö är bra å ha å gjøre med.
Takker for tipset - skal sjekke med dem!

Et mekanisk verksted kan kanskje hjelpe deg også?

Her i Uppsala har vi utmerkede http://www.ua-handelsstal.se. De kan kanskje gi deg en veiledning om leverandør i ditt område? Eller bestille hos dem og få det levert til deg?

Ingen spørsmål er dumme spørsmål, bortsett fra de som ikke stilles!

den store haken er som sagt fraktene. Grossistene selger som oftest bare hele lengder og noen kjempemarked for noen nettbutikk salg til privatpersoner tror jeg ikke det er, så det enkleste er nok å finne en lev i nærområdet tross alt som dessuten kanskje kan kappe til transportable dimensjoner.

Så fort det blir lengde på gods så blir det spesialavtale og noe sånt får man aldri om man sender lite, og ingen er interessert i en avtale der røret koster 79 kr og frakten 595 kr heller..........

Helens rør er spesialiserte på å kappe, så vet du hva du skal ha for lengder til ditt prosjekt, så får du ferdigkappet hjemlevert.

http://www.helens.se

Protte

Senior skrev:
Her i Uppsala har vi utmerkede [lenke]. De kan kanskje gi deg en styring om leverandør i ditt område? Eller bestille hos dem og få det levert til deg?

Ingen spørsmål er dumme spørsmål, bortsett fra de som ikke stilles!
Bra sortiment og bra service, men veldig dyrt å handle der som privatperson uten rabatter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.