Hei.
Jeg står i tankene om å renovere kjøkkenet.
Vurderer å la den gamle flisen som har asbest i fugen og limet være. Tenkte å sette en gipsplate bak overskapene og benkeskapene. Deretter en gips over alt sammen. Er det noen som har tanker om dette? Dumt? Ugjennomførbart? Del tankene deres :)

D
Jeg synes det høres smart ut. Jeg antar at du bare setter forhøyningsbokser på eksisterende elektriske bokser hvis det finnes slike.

(Selger du leiligheten/eiendommen i fremtiden kan du jo opplyse den nye eieren om at det sitter litt asbestfuge bak platen. Kan være greit om ikke annet).

Jeg hadde nok trukket litt fix/lim bak den siste platen på den delen som går over asbestflisene. Kanskje er overkill.

• Liker
Murmurre
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Jeg synes det høres smart ut. Jeg antar at du bare setter forhøyelsesbokser på eksisterende elbokser hvis det finnes slike.

(Selger du leiligheten/eiendommen i fremtiden, kan du jo opplyse den nye eieren om at det sitter litt asbestfugemasse bak platen. Kan være greit hvis ikke noe annet).

Jeg ville nok dratt litt fix/lim bak den siste platen på den delen som går over asbestflisene. Kanskje er overkurs.
Takk for innspill :)

Omstendig og tidkrevende å forsøke å kapsle inn litt asbest.

Nei ta og kjøp en skikkelig maske en engangs overall samt noen søppelsekker og fjern flisene og lever til ÅVC. Man må ikke alltid komplisere ting.

• Liker
Immobil og 2 andre
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Omstendelig og tidkrevende å forsøke å kapsle inn litt asbest.

Nei ta og kjøp en fornuftig maske en engangs overall samt noen søppelsekker og ta bort flisene og lever til ÅVC. Man må ikke alltid krongle til ting
Bra tanker. Takk.

BirgitS
Det går jo an å flislegge oppå fliser så det er jo ikke nødvendig å bygge på veggens tykkelse med ytterligere en gipsplate.

Skal man håndtere asbest som proffene kreves det mer enn maske og engangsoverall.

• Liker
Murmurre
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det går jo an å flislegge ovenpå fliser, så det er jo ikke nødvendig å bygge på tykkelsen av veggen med enda en gipsplate.

Skal man håndtere asbest som proffene kreves det mer enn maske og engangsdress.
Hei.
Nja, det trenger ikke være "proft" (så finnes det idioter som kaller seg proffer, men det er en annen historie).
Har vært inne på Arbeidstilsynet, så det har jeg rimelig kontroll på.
Tusen takk for tipset :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.