Har et hus fra -50 med en kjedelig kammet tegl som forrige eier ikke har vært så snill med. (Malesøl fra vinduer osv.) Har noen noen gode tips for å friske opp fasaden litt enkelt. Har tenkt å male det men vil ha litt struktur i det hele!
 
Vet ikke noe enkelt, men du kan jo putse over teglet. Da blir det struktur og du får dessuten huset farget på kjøpet ;)
 
Struktur... men fortsatt vil vel mursteinen synes om man ikke slettpusser først?
 
Ja. Men man kan jo som sagt slammemure først. Vår fasade besto av puss til 95% og det ene hjørnet på huset i tegl (hadde tidligere vært "åpen hjørne" med forstue). Da de bygde om huset murte de inn hjørnet. Der sprøytepussede vi bare over så man ser strukturen. Skikkelig stilig!
 
Vi har tynn, hvit puss utenpå vår teglesteinsfasade. Man kan se strukturen, men på dette "moderne" 60-tallshuset passer det bra. Mye mer sobert, og ikke så kitschy som mexi (nå får jeg vel alle mexihuseiere på nakken ;-))

Mange kirker bygget på 50- og 60-tallet har hvitpusset tegl + kopperdetaljer. Danske Uniqhus har omfavnet dette også.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.