Takk for deres svar. Etter mye banning så klarte jeg det. Det er jo samme prinsippet som med rette hjørner, bare at der tilfeldigvis blir vinkelen halvparten av det rette hjørnet (90 - 45 = 45). Selv om jeg nå har klart det så er det fortsatt litt irriterende glipper mellom listene. Jeg kjøpte dessverre ferdigmalte hvite siden taket allerede var malt om. Går det an å fylle med akrylfug uten å male etterpå, eller blir det stygt? Er det en idé å vente en tid med det, eller kan man tro at listene ikke vil bevege seg så mye (har vært i romtemp. i 2 uker før montering).

Fyll i med fog, det funker fint. Visst det kan være litt nyanseforskjell men det er ingenting man merker synes jeg.

Om vi bare snakker 90° hjørner (innvendige og utvendige) så er det ikke helt dumt å ta to stumper og kappe dem i alle fire posisjoner (fra venstre, fra høyre: 45° til venstre, 45° til høyre med sag) og tydelig merke dem med opp og ned (samt om de var inne-, uthjørner: møtende venstre, høyre). Det fungerte i alle fall for meg inntil min far kom og slo meg på fingrene og snudde listene (så de ligger naturlig i sagen). Så ble jo alt motsatt. Fra venstre ble høyre og 45° venstre ble høyre og motsatt. Men som sagt gjærer er ikke helt dårlige. En annen huskeregel jeg brukte var at to biter former V i innerhjørner og A i ytterhjørner.

Ja, lykke til og håper ikke på flere skjeve hjørner som i H_Ls tilfelle :)

• Liker
Totte87
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.