5.018 lest ·
21 svar
5k lest
21 svar
Kan vi rive veggen? Bilder finnes.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
OK, godt å høre! Så tegningen stemte ikke i alle detaljer da.ciia skrev:
Kanskje en idé å sjekke alt der dere er inne og "herjer", hvordan virkeligheten stemmer med kartet.
PS
Hvis dere planlegger å sage ned den gjenværende kraftige regelen kan det være lurt å først måle nøyaktig på millimeteren hva avstanden mellom gulv og tak er. Da kan dere se hva forskjellen blir, før - etter. Største forskjellen blir dog kanskje at gulvet ovenpå bjelkelaget blir mer svaiende ved belastning. Men begge fenomenene burde nok kontrolleres; nedbøyning og gynging.
Sist redigert:
Nå har vi hatt en snekker der. Han vil sette en ny limtredrager fra murpipa frem til balkongen. Så det kommer vi til å gå for.
Så nå blir det å blottlegge alt.
Nei, tegningen på bildet er ikke den som er korrekt. Men det var den eneste vi hadde for hånden
Har ikke flyttet dit ennå, så det blir litt frem og tilbake.
Så også at det er en lik pelare i kjelleren på samme sted, og deretter en limtredrager tvers over. Så det blir nok bra
Så nå blir det å blottlegge alt.
Nei, tegningen på bildet er ikke den som er korrekt. Men det var den eneste vi hadde for hånden
Har ikke flyttet dit ennå, så det blir litt frem og tilbake.
Så også at det er en lik pelare i kjelleren på samme sted, og deretter en limtredrager tvers over. Så det blir nok bra
Medlem
· Västra götaland
· 118 innlegg
Har du hørt deg for hos noen mer enn bare snekkeren som du skriver om, han som vil legge en limtrebjelke..
Nå ser jeg jo ikke hva som finnes på plan to men om du har mye last ned her vintertid med mye snø på taket så kan den bjelken trenge å bli ganske høy siden det ser ut til å bli litt lengde på den..
Noen burde kanskje beregne lastene litt.
//
Nå ser jeg jo ikke hva som finnes på plan to men om du har mye last ned her vintertid med mye snø på taket så kan den bjelken trenge å bli ganske høy siden det ser ut til å bli litt lengde på den..
Noen burde kanskje beregne lastene litt.
//
Medlem
· Västra götaland
· 118 innlegg
Trodde videre på en ting, skal balkongen hvile på limtrebjelken i stedet så finnes det jo ikke plass da stålbjelken ikke er så høy, jeg mener.. dere hadde jo en stående bjelke over vinduene..
//
//
Jeg innser selv at det er ganske mye merarbeid... men...
Kan man ikke skjøte en H-bjelke ved å sveise sider på den?
Først sveise sammen midten, deretter flensene, og så sider, så det blir som 2 rektangulære kanaler.
Deretter fjerne stempel.
Men da det kommer mer riving - frilegge stålbjelken, brannrisiko ved sveising.
Og hvis bjelkelaget ligger på cc60 får man ikke særlig lang flate å sveise sider på.
Så det alternativet ikke er noe reelt alternativ....
Kan man ikke skjøte en H-bjelke ved å sveise sider på den?
Først sveise sammen midten, deretter flensene, og så sider, så det blir som 2 rektangulære kanaler.
Deretter fjerne stempel.
Men da det kommer mer riving - frilegge stålbjelken, brannrisiko ved sveising.
Og hvis bjelkelaget ligger på cc60 får man ikke særlig lang flate å sveise sider på.
Så det alternativet ikke er noe reelt alternativ....
Klikk her for å svare