Saraaviktoria Saraaviktoria skrev:
Okei interessant å høre flere løsninger!! Har du noe bilde?
Men da satt ikke deres ventilasjon i veien for "skorsteinen" men bare nær? Vår ventilasjon sitter så vi trenger å ha kortere "skorstein" og akkurat som Joel har skrevet lurer vi på hvor pent det blir!
Dessverre ingen bilder da vi har flyttet, men det er ganske likt ditt første bilde, men ingen høyskap til høyre, og det er litt bedre avstand mellom "skorsteinen" og ventilasjonen (som jeg flyttet da den ellers ville havnet til halvveis bak skorsteinen), tror vi hadde ca 20 cm.

Som nevnt fikk vi dårlig effekt av resirkulerende vifte da høyskapet ved siden av ledet luften ned slik at den fosset over komfyren og blåste ut damp og os i leiligheten. Så å ha vifteutslipp på siden samtidig som det er høyskap der, er en dårlig idé.

Om man ignorerer å komplisere det med hva som gjaldt da boligen ble bygget, renovert eller hva borettslaget krever, skal det være avtrekk i nærheten av en kullfiltervifte, prinsippet er at man skal evakuere en del av den luften som sirkuleres og renses av kullfilterviften.
Så lenge man kan sikre funksjonen kan man skjule ventilasjonsenheten.
Det trådskaperen har bygget er et typeeksempel på hvordan man kunne gjort det.

J joel_h skrev:
Hei Sara, litt dårlig belysning på kvelden men slik ser det ut
Hei,

Er det en bejublad 40331908 kjøkkenvifte du har?

Vi skal installere en sånn men jeg finner ingen beskrivelse på hvor man kan ha strømuttaket dersom man bruker kullfilter som du også ser ut til å gjøre?

Har du mulighet til å vise hvor strømuttaket sitter på din?

Takk!

En nødløsning som man sikkert kunne gjøre penere. Se bilde

Ja, akkurat en bejublet vifte.

A Albin_H skrev:
Hei,

Er det en bejublet 40331908 kjøkkenvifte du har?

Vi skal installere en sånn men jeg finner ingen beskrivelse på hvor man kan ha strømuttaket hvis man bruker kullfilter som du også ser ut til å gjøre?

Har du mulighet til å vise hvor strømuttaket sitter på din?

Takk!

• Ventilator i et kjøkkenskap, modell BEUBLAD 403.319.08.
Sist redigert:
  • Liker
Albin_H
  • Laddar…
J joelh80 skrev:
En nødløsning som man sikkert kunne gjort penere. Se bilde

Ja akkurat en bejublet vifte.

Jeg finner ikke bildet, har du lastet det opp?

Nytt forsøk se forrige innlegg

• Liker
Albin_H
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.