Hei,
Jeg lurer på om man kan bygge porten på stedet og deretter sage den ut. Det jeg mener med det er at man (i mitt tilfelle) fester stakettets liggende ribber og deretter skrur fast portens ramme, tverrslag og eventuelt også hengslene. Så tar man saga og sager ut selve porten. Fungerer det å gjøre slik?
Lånte et bilde på forumet. Tenk at de liggende ribber er hele og jeg har satt på ramme mm.
Jeg vet ikke om det er riktig eller feil i henhold til hvordan man "skal" gjøre det, men jeg har testet og det funket. Riktignok en port i gjerdet som er lavere enn den på ditt bilde, men det burde vel ikke spille noen rolle.
Hei,
Jeg lurer på om man kan bygge porten på stedet og så sage den ut. Det jeg mener med det er at man (i mitt tilfelle) setter fast gjerdets liggende ribber og deretter skrur fast portens ramme, tverrslå og eventuelt også hengslene. Så tar man sagen og sager ut selve porten. Fungerer det å gjøre sånn?
Lånte et bilde på forumet. Tenk at de liggende ribbene er hele og jeg har satt på ramme osv.
[bilde]
Burde funke, men pass på at skråstiveren er i spenn før du sager løs porten. Hvis ikke, tror jeg den vil sette seg litt.
Hvordan sørger jeg for at den er i spenn på best mulig måte?
Du begynner med rektangelet, legger på strekkstaven og tegner av hvor du skal sage den. Sager den deretter noen millimeter for lang, så den må tvinges inn.
Du begynner med rektangelet, legger på streveren og tegner av hvor du skal sage den. Sager den deretter noen millimeter for lang, så den må tvinges inn.
Den trenger ikke "tvinges inn" om du bare sager av ene siden av porten (lengst fra hengslene) først, da trengs det ikke mye vold for å få den inn siden alt kan bevege seg litt. Eller så setter du inn skråstiveren etter at hele porten er løsnet, men da blir det litt vanskeligere å få det bra, men det går (da kunne du like gjerne ha laget porten ved siden av).
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.