5.775 lest ·
4 svar
6k lest
4 svar
Kan 29mm nedbøyning godtas på en mønebalk i treveksthus (tegning vedlagt) *ville vært bra!
Bygger et drivhus (orangeri) i tre 3,5m x 7,4m med mønebjelke. Det kommer til å ligne det på bildet *se min tegning. Vil gjerne ha samme look som fotografiet beskriver og da hadde jeg gått for den limtre som virker å stemme: 66x315. Første gang jeg brukte Moelven og Byggbeskrivning dimensioneringsprogram kom 66x315 opp, og da ble jeg glad *estetisk virker jo det å stemme og se best ut.
MEN, jeg sjekket dårlig på nedbøyningstabellene. Nå lurer jeg på hva man mener med 29mm (L/255) nedbøyning? Hvis det menes 3 cm nedbøyning så høres det litt mye ut *jeg har jo ingen skyvedør og glassene festes på denne strekken med kortsiden cc 50 så det er jo lett å hente opp noen graders vinkel men seriøst er det galt mye å hente opp?
MEN, jeg sjekket dårlig på nedbøyningstabellene. Nå lurer jeg på hva man mener med 29mm (L/255) nedbøyning? Hvis det menes 3 cm nedbøyning så høres det litt mye ut *jeg har jo ingen skyvedør og glassene festes på denne strekken med kortsiden cc 50 så det er jo lett å hente opp noen graders vinkel men seriøst er det galt mye å hente opp?
Klikk her for å svare