Hei!

Jeg bor i et funkishus med to etasjer (bygget i 2007) og synes gulvene begynner å bli kalde i andre etasje nå, der varmer vi med element. Jeg forstår at jo kaldere det er ute jo kaldere blir gulvet inne, men at det skulle skje så raskt og markant trodde jeg ikke.

Virker dette normalt eller er det dårlig isolert mellom etasjene eller kan det være "trekk" et sted?

Mvh

Heisan,
du sammenligner vel ikke med gulvene nede der dere har gulvvarme (jeg gjetter) for det går ikke. Sammenlign med et annet hus.

Jeg sammenligner med mitt eget hus i andre etasje, på kontoret, der jeg sitter hver ettermiddag, og sammenligner da hvor mye jeg fryser på føttene akkurat nå, det har jeg ikke gjort før.

Derfor lurte jeg på om det skal føles sånn, om det er normalt nå når det begynner å bli kaldere, eller om det er mulig at det har slurvet med isolering eller om det kan være trekk et sted.

Mvh

Jeg vet ikke hvordan huset ser ut men det finnes, skal finnes, en viktig isolering som ligger i mellomgulvet mot yttervegg. Fra yttervegg og 1 meter inn i gulvet. Kan ta løs en panelbord ved det rommet du sitter i og kontrollere at det finnes vindsperre og "fullhøydeisolasjon" i gulvet?

Takk for hjelpen Micke!

Jeg har et langsmalt vindu ca 40 x 200cm der "vindusbrettet" er ca 10 cm over gulv.

Under vindusbrettet ligger ikke gipsen tett inntil, det er en glipe på ca en halv centimeter, kan det påvirke?

Kan den glipen, som finnes under flere vindusbrett, påvirke at huset er lytt?
Mvh

Bambi skrev:
Jeg har et langsmalt vindu ca 40 x 200cm der "vinduets karm" er ca 10 cm over gulvet.

Under vinduskarmen ligger ikke gipsen tett imot, det er en glipe på ca en halv centimeter, kan det påvirke?
Mvh
Oppfatter at du ikke har noen radiator under dette vinduet så det er nok trekk du kjenner. Håper det ikke blåser kald luft gjennom gliper ...
gaia

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.