Hei!

Enkelt tips etterspørres – og alle svar settes pris på.

Kona har rygget bilens tilhengerfeste inn i en av de malte eternittplatene (gulv til tak) som dekker fasaden under carporten (platene skal byttes ut mot trepanel alle sammen etter hvert). Følgen er et hull i knenivå ca 10 x 10 cm med sprekker i alle retninger. Både for min egen del men fremfor alt for ungene vil jeg forsegle skaden så den "brutte overflaten" med alle asbestfibrene ikke ligger åpen. Tanken er derfor å forsegle hullet – så enkelt/billig som mulig inntil platene likevel skal byttes ut. Hva kan man gjøre?

Jeg vurderer å dekke hullet med en bit kryssfiner eller lignende – men siden det fortsatt er null – til minusgrader ute, er det vanskelig å vite hvilket festemiddel man kan bruke for å holde platen på plass (å spikre eller skru fast er selvfølgelig utelukket da underlaget som sagt er eternitt). Fungerer det med byggskum?

Takknemlig for svar

Jörgen

Sist redigert:
Nå er det jo ikke sånn at man får kreft bare man tilfeldigvis ser på en brukket bit eternitt, så du kan vente til varmere vær om du ikke blir forferdelig plaget av skaden. Ellers skru med noen skruer du. De få fiberne som løsner under plywooden går ingen steder.

tec7 ;)

:Phoppas at ikke med 1200t:arn hun har rygget inn med

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.