Hei.
Trenger hjelp med deres kunnskap og ideer.
Det er slik at jeg har et hus hvor stuen er nedsenket (et trappetrinn). Er så utrolig lei av denne planløsningen at jeg nå vurderer å heve gulvet.
Det er en støpt betongplate med gulvvarme, gulvet skal heves ca 30 cm. Tenker da at jeg må isolere for at det ikke skal bli en stor resonanskasse, men risikerer jeg da å få fuktproblemer?
Noe annet jeg bør tenke på?
//Jimmy
Trenger hjelp med deres kunnskap og ideer.
Det er slik at jeg har et hus hvor stuen er nedsenket (et trappetrinn). Er så utrolig lei av denne planløsningen at jeg nå vurderer å heve gulvet.
Det er en støpt betongplate med gulvvarme, gulvet skal heves ca 30 cm. Tenker da at jeg må isolere for at det ikke skal bli en stor resonanskasse, men risikerer jeg da å få fuktproblemer?
Noe annet jeg bør tenke på?
//Jimmy
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 292 innlegg
Legg plast på betongen. Deretter setter du bare lekter på platen. Mellom lektene legger du et lag isolasjon, så er det nok. Du trenger ikke fullisolere og slipper da fuktproblemer.
Et annet alternativ er å bygge opp med celleplast til riktig nivå og støpe en ny plate.
Jeg vil foreslå gulvvarmeslanger i sporede plater for det nye gulvet og slå av varmen i undergulvet.
Et annet alternativ er å bygge opp med celleplast til riktig nivå og støpe en ny plate.
Jeg vil foreslå gulvvarmeslanger i sporede plater for det nye gulvet og slå av varmen i undergulvet.
Takk for svaret. Føles helt klart gjennomførbart å få til gulvet.
Vet ikke angående gulvvarmen. I dag er det vannbåren, men det er strupet såpass at det bare er sirkulasjon på det, for vi har vedkamin i rommet som brukes ganske flittig på kalde dager, så vi føler ikke noe direkte behov for varmen.
Men når du foreslår gulvvarme, tenker du da elektrisk?
//Jimmy
Vet ikke angående gulvvarmen. I dag er det vannbåren, men det er strupet såpass at det bare er sirkulasjon på det, for vi har vedkamin i rommet som brukes ganske flittig på kalde dager, så vi føler ikke noe direkte behov for varmen.
Men når du foreslår gulvvarme, tenker du da elektrisk?
//Jimmy
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 292 innlegg
Nei, vannbåren, at man da skulle koble den inn på eksisterende system. Men hvis det ikke trengs gulvvarme der, blir jo prosjektet betydelig enklere. Legge ut plast, bygge opp med lekter og legge gulvspon går raskt.
Klikk her for å svare