Kanskje har jeg gått glipp av noe i søkene mine, men finner ikke noe fra før uansett.

En gammel fløy i Mittersta Skåne med en gammel stall i den ene enden og låve i resten skal bli et garasje

dvs det meste er bare trekledning, samme i taket.
tre, deretter gammelt etternittak på det....

hvordan skal jeg tenke?
Skal ha grunnvarme om vinteren via Luft/luft
"stallen" blir "Fin-verksted"
Låven blir garasje der man mekker.
loftet over "fin-garasjen" kommer jeg trolig til å beholde uisolert.

luftspalte og deretter plast mot yttervegg, deretter vanlig isolasjon og en gipsplate eller kryssfiner innerst?

tilsvarende spørsmål i taket, primært holder jeg nok åpent opp i mønet i garasjedelen tenker jeg.

takk på forhånd :-)

Yttervegger bygges normalt sett fra utsiden slik:
Panel, spiklekter, vindsperre, isolasjon, plast og så gips/plywood. Ofte har man også 45 mm isolasjon innenfor plasten som installasjonsrom. Hvor tykk skal du gjøre veggen? Plastikken skal plasseres med størstedelen av isolasjonen på utsiden av plastikken.

Tak vet jeg ikke, men skal du ha åpen loft over så trengs ingen luftspalte, du har jo loftet. Sett plast mot takstoler, og så gles 28x70 på det, så gips.

J Johan456 skrev:
Yttervegger bygges normalt utenfra sett:
Panel, spikerlekter, vindsperre, isolasjon, plast og så gips/plyfa. Ofte har man også 45mm isolasjon innenfor plasten som installasjonsrom. Hvor tykk skal du gjøre veggen? Plasten skal plasseres med mesteparten av isolasjonen på utsiden av plasten.

Taket vet jeg ikke, men skal du ha åpen loftsrom over så trengs det ingen luftspalte, du har jo loftet. Sett plast mot takstoler og så spredt 28x70 på det, så gips
Har ikke tilgang ennå på en måned, så mine opplysninger blir litt flytende....
Legger ved et bilde fra en mobilfilm på visningen...
Her skal det være høyt under taket.

På vegg da, siden jeg bygger innenfra...
Vindsperre, isolasjon, plast, gips.
Installasjoner vil bli gjort utenpåliggende.
Eventuelt plyfa innenfor gipsen, så må man jo gjøre noe med vinduene også selvfølgelig...

Tips der?

Ok, så hvis vi begynner med vegger.
En dårlig bil

• Innvendig bilde av en tom lagerbygning eller garasje med verktøy og utstyr, inkludert gressklipper og annet byggeutstyr.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.