Hei!

Jeg har en gammel bod (20kvm) med jordgulv på tomten som jeg tenkte å gjøre om til MC-lager. Vil helst ha litt grunnvarme om vinteren, samt noen ganger varme opp nok til at man kan mekke.

Er det noen vits i å isolere gulvet? Hvordan gjør man i så fall? Min første tanke var å bare isolere vegger og tak, men det kanskje finnes enkle måter å oppnå et brukbart resultat også med gulvet?

/Danne
 
Om du nå skal ha grunnvarme bør du også gjøre noe med gulvet. Det er jo ikke så stor flate, så skal du gjøre noe med gulvet er det bare å grave ned en bit. Deretter støpe en plate eller lage et isolert gulvbjelkelag av tre (tenk på ventilasjon under ved treverk). Blir dessuten hyggeligere å ligge og mekke ;)
 
Oi! :o Det høres ut som litt vel mye jobb for mitt formål med boden. Jeg fikk tipset av en kompis å lage en sandbed på 5-10 cm, deretter 5 cm celleplast, og oppå det en tykkere sponplate. Er det en dårlig idé? ::)
 
En bra metode er å grave ut en del og fylle på med et lag leca kuler. Den både isolerer og drenerer. Legg deretter platonmatte, isolasjon (markskiver eller celleplast) og gulvspon. Eventuelt kan du droppe isolasjonen og legge gulvspon direkte på platonmatten.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.