Men jeg kommer til å isolere på undersiden også da kjelleren er under verandaen.

Skal du ha plast skal den absolutt være over celleplasten. Hvor varmt er det i kjelleren?

H huggan skrev:
Skal du ha plast skal den absolutt være over cellplast. Hvor varmt er det i kjelleren?
Rundt 8 grader det være.

Legg pir isolasjon og hopp over plasten.
58mm PIR tilsvarer 100mm S80 EPS

Har reglert opp og isolert veggene nå og skulle begi meg ut på den siste 45en for strømmen. Skal jeg sette svillen nederst med papp under som vanlig eller skal jeg sette den høyere da gulvet kommer til å bygge rundt 100mm? Setter jeg den nederst havner den jo da under plasten sammen med celleplasten.

• Veggisolering med plastdekke over betonggulv, syllesett på plass ved siden av veggen.
Hadde lagt gulvisolasjonen først og så 45:an på den

Enig med foregående. Så du kan spikre gulvlister senere.

Nå kom svogeren forbi og sier at jeg ikke trenger å legge noen isolering i gulvet uten muligens noen cm sammen med gulvvarmen, hvis jeg setter noen plater celleplast i kjellertaket. Være fint å slippe å heve gulvet en masse, men er det så smart?

Det spiller vel ikke så stor rolle egentlig. Det blir varmere i kjelleren. Har du element der?
Isoler så mye du kan uten at det blir rare nivåforskjeller

Ingen varme i kjelleren akkurat nå. Dessuten er det som en entre til kjelleren under verandaen.

Lener mot at jeg går for Flooré 25mm så blir det litt isolering i det minste.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.