Hei!
Vi bygger om for fullt et gammelt og påbygd hus.

Vi skal pusse opp hele huset og forbereder.

Vi har revet en del av forsiden av huset. Huset er tømmer, for det meste.

Den delen som er revet mangler gammel fasade. Vi hadde tenkt å sette mineralull på tømmeret, og der det er hull inn i huset på reglene og deretter lecastein som mures opp og passer inn i det øvrige mexiteglet. Snekkerne fikk vanlig isolasjon og har satt på det i stedet for den tenkte mineralullen. Det går raskt med byggingen. Er dette et problem eller kan bli? Litt bekymret blir man som lekmann, jeg kan veldig lite om husombygginger.

Hjelp vær så snill!!!!

//Generelt

Hva er det for vanlig isolasjon som ikke er mineralull mener du? I min bok er mineralull den absolutt vanligste isolasjonen.

Jeg mener gul isolasjon som man kan ha inne og ute og så slike plater som er litt mer mørkegrønne.

Med det første mener jeg vanlig isolasjon, mineralullplater i det andre tilfellet.

Der ser dere hvor lite jeg kan... hjelp!

Ok, du snakker om glassull kontra steinull. Begge er mineralull, og det er altså steinullen du tenker på når du sier mineralull. Det finnes pussbærende plater, fasadeplater, av glassull også, men man skal jo ikke bruke de vanlige som man setter i veggene. Fasadeplatene er stivere.

Sist redigert:
Milkshaken
fasadeplatene kalles også for "Västkustplater" finnes i mange forskjellige dimensjoner... brukes akkurat som jon_h hovedsakelig som pussbærerplater, men kan også brukes som dilatasjonsfuge...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.