Jeg har et enplashus (70-talls) med kaldloft. I gangen har jeg saget ut hull og montert beskyttelseskopper (Lumiance) for å kunne ha spotlights. Nå holder jeg på å legge rupanel oppe på loftet for å kunne plassere litt ting.

Mitt spørsmål er da. Jeg har 150mm isolasjon oppe på loftet. Jeg har lektet opp med 95mm lekter for å kunne legge til 95mm isolasjon til før jeg legger rupanelen. Nå har jeg kommet fram til en av mine kopper, og da er problemet mitt følgende, som ingen på et hvilket som helst byggevaresenter har kunnet svare på. Koppen min stikker opp cirka 130mm. Det vil si jeg har cirka 95mm til gulvet mitt OM jeg bygger over gulvet. Spørsmålet mitt er: Kan jeg bygge gulvet over koppen, eller skal jeg la et åpent hull i gulvet på 50x50cm for å kunne ha mer isolasjon over koppen? OM jeg legger gulv over, blir det bare cirka 95mm isolasjon mellom koppen og rupanelen min. Da er jeg bekymret for om varmen fra koppen vil gå gjennom isolasjonen til det kalde rupanelgulvet (å varme det opp flekkvis) og forårsake kondens under rupanelen og isolasjonen om vinteren? Koppen blir sikkert varm, og 95mm isolasjon er ikke mye. Eller MÅ jeg sage hull som er cirka 10cm større rundt koppen og legge for eksempel ytterligere 95mm isolasjon for at det ikke skal bli kondens under rupanelen?

Veldig takknemlig for svar.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.