Hei,

Garasjen er bygget og nå skal overetasjen innredes.

Når jeg sitter og leser anvisningene som Älvsbyhus sender med, står det at man ikke skal ha noe insektsnett bak ventiler eller ved takstolsfoten. Jeg forstår ikke hvorfor, men antar at de mener at ventilasjonen ville blitt dårligere.

Men bør man ikke ha det. Ikke så koselig med store vepsebol inne i veggene.

Høres utrolig rart ut. Ring Älvsbyhus og spør hva i all verden de mener. Jeg skulle gjerne vite hvorfor man ikke skal ha insektsnett. Det kan ikke påvirke ventilasjonen annet enn ytterst marginalt. Lover at to tusen veps påvirker ventilasjonen mer.. :)

Mikael_L
Høres merkelig ut!!

Milkshaken
Har aldri hørt på maken. Må være et sparetiltak fra deres side. Dog dumt sådan.

Nei, nei...

Ingen besparelse fra deres side. Det står at man skal FJERNE insektsnettet om man skal innrede loftet. :o

Kan du ikke sjekke med dem hvorfor de vil det da?

Jeg har sendt e-post til Älvsbyhus, men får ikke noe svar. Får vel ta og ringe dem. :(

Har nå fått svar fra Älvsbyhus om hvorfor man anbefaler at man tar bort insektsnettet. Man mener at det er en risiko for at det fryser igjen om vinteren.

Men dette ser ut til at de er alene om å mene, eller?

Jeg har aldri hørt om at det skulle være et problem at de fryser igjen. Men jeg har hørt om at insekter kan være det.. :)

Ja, jøss mye skal man høre/lese...

Klart du skal ha nett!

Sitter nettene allerede der ville jeg nok ikke fjernet dem, men jeg har ikke satt nett på huset mitt. Personlig tror jeg ikke man har stor sjanse for å holde insektene ute. De finner nok veien inn.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.