Hei!

Jeg får snart, forhåpentligvis, et nytt kjellergulv støpt, og deretter skal noen vegger settes opp. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan jeg skal gjøre det.

Gulvvarmen går litt på kryss og tvers (lagt gulvvarme ligger som jeg pleier å si) så jeg vil helst unngå å bore i gulvet om det kan unngås. Jeg vil også helst bygge veggene av stendere da det skal inn en del el og nettverk og greier, og det er så krevende å spore. Dessuten er det jo tungt og slitsomt å mure.

Det jeg vingler mellom er to alternativer.

Alternativ 1 er å ganske enkelt lime en stålskinne med PL400 og legge en stender i den. Det enkleste alternativet.

Alternativ 2 er å mure en runde med leca på gulvet, og deretter sette stenderveggen på det. Poenget med det ville være å ha litt "oversvømmelsesbeskyttelse", så om det skulle bli 5 cm vann på kjellergulvet på grunn av stopp i avløpet eller en annen "glad" overraskelse, så ville det ikke være noen katastrofe. Jeg tenkte uansett å sette en sokkel av fliser nederst på veggen. Leca murt på betonggulvet bør vel sitte tilstrekkelig godt?

Ulempen med alternativ 2 er selvfølgelig at det er mer omstendelig. Så vidt jeg vet har det aldri vært noen oversvømmelse i denne kjelleren, men en gang skal jo være den første.

Er jeg helt på bærtur med min ide? Hvordan ville dere ha gjort det?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.