28.492 lest ·
83 svar
28k lest
83 svar
"Innvendige vegger isoleres ikke når man bygger nytt i dag"???
Side 1 av 6
Jeg holder akkurat på å flytte inn i en leilighet i et helt nybygget hus. Når jeg banker forsiktig på de innerveggene som er plater på stenderverk/gipsede, så gir det en hul lyd. Jeg tester å spille av noe med mobilen, legger den fra meg, går ut av rommet, lukker døren og konstaterer at lydisolasjonen er ikke-eksisterende.
Jeg sender en e-post til en representant for utleieren (som jeg antar er bestiller av den helt nye bygningen) og påpeker dette, og personen svarer at "innervegger isoleres ikke når man bygger nytt i dag".
Stemmer dette?
Mvh
Jeg sender en e-post til en representant for utleieren (som jeg antar er bestiller av den helt nye bygningen) og påpeker dette, og personen svarer at "innervegger isoleres ikke når man bygger nytt i dag".
Stemmer dette?
Mvh
Det var noe slikt jeg svarte henne, at man visst kan isolere innvendige vegger, om man som bestiller ber om det. Gulv, tak vegger mot andre leiligheter er betong, så der er det bra lydisolering. Men sønnen kommer ikke til å kunne sitte og gjøre lekser om noen ser på TV i rommet ved siden av.davveno1 skrev:
Det er jo ikke så ille. Men det kan være mer de har spart på.M mats_lindqvist skrev:
Bare gips og stendere i min villa fra 90-tallet...J Josth skrev:
Fire prosjekter med leilighetsbygg har jeg vært med på, og har aldri vært med på at en innervegg har blitt isolert. Synes ikke det nye huset ditt høres ut som noe rart. Jeg hører naboen nyse i 50-tallshuset jeg bor i. Det er leilighetslivet ❤️
Det finnes ingen lydkrav mellom rom i en leilighet.
Noen boligutbyggere tilbyr isolasjon i veggene mot en tilleggsavgift.
Mange klager på økte (lyd)krav og kostnader i byggingen i Sverige, så i det perspektivet kan jeg synes at det er sunt som det er.
Noen boligutbyggere tilbyr isolasjon i veggene mot en tilleggsavgift.
Mange klager på økte (lyd)krav og kostnader i byggingen i Sverige, så i det perspektivet kan jeg synes at det er sunt som det er.