Hei,
Jeg skal sette opp en innvendig vegg, men jeg kommer til å fjerne denne veggen om ca. 6 måneder når overetasjen er ferdig. Jeg vil gjøre så lite skade som mulig på gulv, vegger og tak.
Hvordan kan jeg montere opp svillen uten å skade parketten som strekker seg inn i rommet?
Altså, kan jeg spenne opp stenderne på en eller annen måte? Det er mest stenderen på gulvet og taket jeg er usikker på hvordan jeg skal feste.

Hilsen, tw

heisann.
kjøp matteip og sett noen remser under plåtskenan.
skena i taket ja men der får du sette noen gipsskruer og dra fast.
litt å sparkle etterpå men veldig lite jobb.

håper dette hjalp deg?

snickar estwing

Min første tanke... må det være en reglert vegg hvis det er 6 måneder, kan du ikke spenne opp en presenning?

Har du noen spesifikke utseendekrav på veggen?
Hvor lang skal den være?
rett eller vinklet?

Hallo igjen,
Det er rettvegg og utseende krav er det, dvs jeg skal isolere, gips, sparkle, male, lister så det ser bra ut.

Så det handler om lekter jeg fester slik at de ikke gjør noe innvirkning på gulvet først og fremst.

Takk for svaret angående matt-tape. Går det an å få bort metallskinnen og mattetapen senere uten at det blir innvirkning på gulvet? Dvs få bort all lim fra tapen mot gulvet.

Paul-Staffanstorp
Det vil nok være mulig å vaske det bort med en form for middel...
Spylervæske pleier å være ganske bra til mange ting, men det er vanskelig å si avhengig av hvilken tape og hvilken type lim det er på.
Bare å prøve inne ved kanten og se hvordan det reagerer.

Eller spenne mot gamle sykkelslanger. Eller nye. Så hadde jeg i 2 år. Og brukte sponplate som kunne brukes etterpå. DEMONTERBAR VAR DEN. Og brukte vanlige trelister som ble saget så, at man måtte banke dem inn (ca 2mm lengre). Men sidene ble skrudd fast mot veggen med 2 skruer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.