Hei!

Jeg er nå i gang med mitt sommerprosjekt som blir å bygge et pelletsrom. Nå bestiller jeg småsekker på 16 kg som jeg bærer, men har nå tenkt å bygge et bulkrom som leverandøren kan fylle direkte fra lastebilen. Jeg har tenkt å plassere det i kjelleren under garasjen der det er betong i gulv og tak samt pussede murblokker i veggene. Jeg kommer til å bære pelletsen mellom pelletsrommet og det mindre rommet ved kjelen siden de står i forskjellige ender av huset. Derfor trengs det ingen helling i gulvet.

Jeg trenger bare å sette opp en vegg som kommer til å bli ca. 3 meter lang og 1,8 m høy. Etter å ha lest litt på internett har jeg tenkt å bruke 95*195 stendere med 40 cm cc samt 22 mm gulvsponplate til vegger.

Men det jeg trenger hjelp med er dimensjonering av innfesting for at det skal holde for belastningen fra pelletsen. Pelletsen vil nå litt over 1 m opp fra gulvet.

Jeg mistenker at jeg trenger forskjellige innfestinger for gulv og vegg og har sett på noen form for plugg til vegg. Vurderer også å bruke ekspansjonsbolt til gulv og tak, men det er kanskje litt overdrevet, eller? Går det i så fall like bra med noen slags plugg?

Takk for svar!

Mvh Tobias

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.