R
2 stk 18 mm = 36 ikke mye å feste i etter min mening, det er vel trapezkrok som du tenker å bruke
Vurder å ha 3 skiver, da er du sikker på å få godt grep
Ikke glem å forbore med ca. 2 mm tynnere borr enn hva krokens kjernediameter er, da blir det
utrolig godt grep

B
vi hadde nøyaktig samme problem, men tanken er barn som henger i ringer, men det holder for over 100 kg... boret et hull først der jeg ville ha kroken, deretter fjernet jeg løsullen på loftet, satte en tverrbjelke mellom takstolene rett over hullet (enklere å gjøre slik enn å prøve å treffe midt ...) nå satte jeg en øye med treskrue, men enda bedre er gjengestang som går gjennom den tverrgående bjelken. holder fint.

så kan jo hele taket svaie litt, men det er jo ikke verre enn at du går på loftet på takstolene.

B
jeg festet altså den tverrgående regelen ordentlig i takstolene..

B Boan skrev:
vi hadde nøyaktig samme problem, men tanken er barn som henger i ringer, men det holder for over 100 kg... boret et hull først der jeg ville ha kroken, så fjernet jeg løsullen på loftet, satte en tverrregel mellom takstolene rett over hullet (enklere å gjøre slik enn å prøve å treffe midten...) nå satte jeg en øye med treskrue, men enda bedre er gjengestang som går gjennom den tverrgående regelen. holder fint. så kan jo hele taket svikte litt, men det er jo ikke verre enn at du går på loftet på takstolene.
Hm, ja det var jo også en idé verdt å fundere på. Med den metoden slipper man å legge plater over et større område, men kan legge tverrregler akkurat der det trengs. Ulempen er at mitt loft er veldig trangt, og det kan være vanskelig å jobbe der når taket er ferdig. Det er mye lettere nå når det er åpent.

B
Aha. Men er det åpent så sett inn en solid regel og forsterk. Vil du få større overflate ta en liggende og deretter stående, jo høyere desto bedre. Mål ut hvor, så er det jo bare å forbore og skru.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.