Fundering. Jeg hadde tenkt å sette opp slikt der innertak i folierte hvite plater i påbygget som da skrus på spikerslagene. Da er spørsmålet... skal man skru dem opp over hele takflaten (7*6) m og så spikre innerveggene, eller skal man spikre innerveggene og deretter skru opp taket separat i hvert rom.
Fordelen med å skru hele taket på en gang er jo at det bare er en flate og ikke masse saging og plunder med spikerslag langs innerveggene, og skulle man i fremtiden ville flytte på en vegg så har man jo et "helt" tak.
Ulempen er jo at skader man taket når man setter opp innerveggene, så er det jo bare å begynne å male :-[ samt at det må være lettere å jobbe med elektrisiteten om man har både tak og vegger åpne samtidig.
Hvordan gjør dere det?
Fordelen med å skru hele taket på en gang er jo at det bare er en flate og ikke masse saging og plunder med spikerslag langs innerveggene, og skulle man i fremtiden ville flytte på en vegg så har man jo et "helt" tak.
Ulempen er jo at skader man taket når man setter opp innerveggene, så er det jo bare å begynne å male :-[ samt at det må være lettere å jobbe med elektrisiteten om man har både tak og vegger åpne samtidig.
Hvordan gjør dere det?
Jeg valgte himlingen først. Elektrisiteten må forberedes slik at kablene henger ned der innerveggene skal komme. Det er utvilsomt litt mek med det.
En fordel er at det går an å flytte innerveggene i fremtiden.
Men det er ikke et soleklart valg hvilket som kommer først. Begge metodene har fordeler og ulemper.
En fordel er at det går an å flytte innerveggene i fremtiden.
Men det er ikke et soleklart valg hvilket som kommer først. Begge metodene har fordeler og ulemper.
Klikk her for å svare