Tid for å bygge innertak!

Det skal være plass til spotter og høyttalere. Skal jeg sette opp stenderne i stål eller tre?

Jeg har hørt at tre er billigere, mens stål er dyrere. Stemmer det? Andre fordeler og ulemper?

andreascarlsson skrev:
Tid for å bygge innertak!

Det skal være plass for spotter og høyttalere. Skal jeg sette stendere i stål eller tre?

Tre er billigere har jeg hørt, mens stål er dyrere. Stemmer det? Andre fordeler og ulemper?
Det vanligste er vel i dag glespanel 28*70 mm billig og bra, dessuten har elektrikeren noe å feste bokser og klemmer til slangen i.

Ws1 skrev:
Det vanligaste er vel i dag glispanel 28*70 mm billig og bra, dessuten har elektrikeren noe å feste bokser og klammer til slangen i.
Hadde jo tenkt meg at det skal bygges litt dypere enn 28 mm, med tanke på høyttalere og spottlys...

Men du mener at stålregel er overkurs?

Er det hus eller leilighet? Nytt eller gammelt?
Vanlig hus med loft over så setter man potter der spotter skal være.
Er det betongbjelkelag du skal bygge på undertak så er jo spørsmålet hvor mye plass høyttalerne dine tar og og senke så mye.
Er det mye du skal senke så er nok plater å foretrekke.

Det er betongtak. Villa bygget '82.

Legger ved et fantastisk uskarpt foto som viser hvordan det ser ut omtrent.

Uklart bilde av et rom under renovering, med utstyr og materialer spredt. Taket og veggene er synlige, med noe tapet og en radiator ved et vindu.

Ok, hvor mye plass trenger høyttalerne dine da?

Ws1 skrev:
Okei, hvor mye plass trenger høyttalerne dine da?
Det er jo vanskelig det der. Har ikke kjøpt høyttalerne ennå. Det jeg har sett på bygger 8 cm. Føles som veldig mye takhøyde går tapt der.
Biga i betongen kanskje? :rolleyes:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.