Medlem
· Västra Götaland
· 2 innlegg
Hei!
Bygger nå et hus (totalentreprise) og var der og kikket i går for å se hvordan byggingen går.
Man har begynt å sette opp gipsplater på veggene inni, og det jeg ble overrasket over var at i 3 av rommene i første etasje (bygger 2-etasjes) så har man bygget en kanal så å si på ca 40-50 cm oppe i kanten mellom tak og vegg der ventilasjonsrør går.
Det minner litt om denne løsningen:
http://4.bp.blogspot.com/_1pAtPni9xSI/R4fmAzuHbVI/AAAAAAAAAcw/_gMd-Ht6i-c/s400/IMG_3413.jpg
selv om det de har gjort i mitt hus er mer kvadratisk og er ment å bli helt slett i stil med øvrige vegger.
Er det standard at man gjør så? Jeg hadde forventet meg kvadratiske rom så å si uten slike tilbygg som lå utenfor eksisterende vegger og som jeg allerede nå ser vil forstyrre planlagt innredning.
Takknemlig for svar!
Hilsener forvirret nybygger
Bygger nå et hus (totalentreprise) og var der og kikket i går for å se hvordan byggingen går.
Man har begynt å sette opp gipsplater på veggene inni, og det jeg ble overrasket over var at i 3 av rommene i første etasje (bygger 2-etasjes) så har man bygget en kanal så å si på ca 40-50 cm oppe i kanten mellom tak og vegg der ventilasjonsrør går.
Det minner litt om denne løsningen:
http://4.bp.blogspot.com/_1pAtPni9xSI/R4fmAzuHbVI/AAAAAAAAAcw/_gMd-Ht6i-c/s400/IMG_3413.jpg
selv om det de har gjort i mitt hus er mer kvadratisk og er ment å bli helt slett i stil med øvrige vegger.
Er det standard at man gjør så? Jeg hadde forventet meg kvadratiske rom så å si uten slike tilbygg som lå utenfor eksisterende vegger og som jeg allerede nå ser vil forstyrre planlagt innredning.
Takknemlig for svar!
Hilsener forvirret nybygger
Det burde være mulig å trekke ventilasjonsrørene i etasjeskillet siden det er et nybygg. Du skulle kunne se i tegningene hvordan det er tenkt at rørene skal gå. Å bygge kasser for rør føles ikke helt riktig i et nybygd hus. Hvilken husleverandør har du? Det kan variere mellom forskjellige fabrikater.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 innlegg
Takk Matti, som du sier burde man jo kunne se det på tegningene, skal be noen som kan det der bedre enn meg se hvordan det ser ut. Jeg hadde bare tatt for gitt at man ikke bygde så nå for tiden...
Klikk her for å svare