Jeg har en jötul 620 FRL som jeg tenkte å bygge inn. Tanken var å plassere kalciumsilikatskive oppå, men det finnes ikke noe skikkelig bra å plassere dem på. Denne støpejernsrammen er ikke så solid som jeg trodde. Hvordan gjør man det? Gripejernskant på en Jøtul 620 FRL vedovn som ikke er så stødig som forventet, med fokus på kanten og omkringliggende fixeringselementer.

F fiskbuggaren skrev:
Jeg har en jøtul 620 FRL som jeg tenkte å bygge inn. Tanken var å sette kalciumsilikatskive oppå men det finnes ikke noe ordentlig godt å sette dem på. Denne støpejernskanten er ikke i det hele tatt så stødig som jeg trodde. Hvordan gjør man?[bilde]
Hei!

Jeg skal gjøre det samme med en jøtul 620 FH
Hvordan gikk det for deg?
Har du noen gode tips? :)

Mvh Martin

M Martin Johansson1347 skrev:
Hei!

Jeg skal gjøre det samme med en jötul 620 FH
Hvordan gikk det for deg?
Har du noen gode tips? :)

Mvh Martin
Ingen gode men, jeg ble overrasket over hvor veldig lett kalsiumsilikatene er og stilte på kanten likevel. Sannsynligvis er pussen et større bekymmer. Murvegger med kalciumsilikatblokker, lett dekket av puss, står ved en halvferdig teglsteinspipe med et stillas i bakgrunnen.

• Liker
Martin Johansson1347
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Ingen bra men, jeg ble overrasket over hvor veldig lette kalsiumsilikatene er og stilte på kanten likevel. Antageligvis er pussen et større bekymmer. [bilde]
Pent, jeg skal lage en som får et utseende av en gammel åpen peis, det som er slitsomt er at det skal stikke ut som en skjerm foran ovnen :) Hviler platene direkte på ovnen?
Legger ved et bilde av vårt prosjekt, bare i startfasen enn så lenge :)

• Uferdig peisprosjekt, murstein og plater stablet i stue. Vegg bak har rektangulære plater, og et rundt hull oppover. Verktøy ligger spredt rundt.
Mine skiver hviler i forkant direkte på ovnen (eller på rammen da) og i bakkant på den oppmurte sokkelen under ovnen.

Renovering av peis med murstein, trappestige og verktøy i et rom under oppussing. Plastdekket overflate og beskyttende materialer rundt peisen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.