Hei på dere,

Jeg skal renovere innerveggene i mitt kaldgarasje. I dag har jeg (utenfra regnet) trepanel, papp og deretter ny isolasjon mellom 90-stenderne.

Min tanke er om jeg deretter skal ha plast og innvendig gips eller om det er nok med å sette utvendig gips innvendig (eller kan jeg få problemer med fuktgjennomtrengning da?). Jeg kommer deretter til å male veggen.

Har dere andre forslag?

/Tomas

P
Utegipsen er behandlet med en silikonbasert impregnering og dermed ikke egnet for maling.

Mikael_L
Plasten man setter i veggene har ikke riktig den funksjonen som du tror. Plasten er ikke til for å beskytte gipsplaten, men for å beskytte veggen fra å bli fuktig av fuktig inneluft. Dvs. innendørs gips + plast er ikke det samme som utvendig gips.

Skal du ha oppvarmet garasje?
Hvis man har uoppvarmet (eller bare med lav varme) så pleier det å anbefales å ikke bruke plast i det hele tatt.

Og,
hvis garasjen ikke skal varmes opp,
finnes det ingen grunn til å isolere overhodet.

Eller kan finlirarna konstruere en god grunn?

//KoW

Mikael_L
Brannvernkrav, svakt oppvarmet (rundt 10°), at man noen sjeldne ganger per år vil ha det varmt.
At man i fremtiden vil ha varmgarasje, eller tenker på fremtidig salgsverdi.

Vil du ha flere grunner? ;)

Kommer på et par til: Jevnere temperatur, ikke stekhett om sommeren. :)

Fremfor alt så får man ikke frostgrader i boden (ikke i Skåne iallfall) selv om det er minus ute, men det kommer nok mer an på hvor kaldt det er ute enn på at man har isolert.

- M

Gladh skrev:
Fremfor alt så får man ikke frostgrader i boden (ikke i skåne i alle fall) selv om det er minus ute, men det kommer nok mer an på hvor kaldt det er ute enn på at man har isolert.

- M
Gøy, gøy, gøy!

Tåler ikke bilene litt frost nå? Min Volvo 2008 gjør det i alle fall.
(Bygd for et nordisk klima. I Belgia)

//OtR

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.