Hei på dere,
Jeg skal renovere innerveggene i mitt kaldgarasje. I dag har jeg (utenfra regnet) trepanel, papp og deretter ny isolasjon mellom 90-stenderne.
Min tanke er om jeg deretter skal ha plast og innvendig gips eller om det er nok med å sette utvendig gips innvendig (eller kan jeg få problemer med fuktgjennomtrengning da?). Jeg kommer deretter til å male veggen.
Har dere andre forslag?
/Tomas
Jeg skal renovere innerveggene i mitt kaldgarasje. I dag har jeg (utenfra regnet) trepanel, papp og deretter ny isolasjon mellom 90-stenderne.
Min tanke er om jeg deretter skal ha plast og innvendig gips eller om det er nok med å sette utvendig gips innvendig (eller kan jeg få problemer med fuktgjennomtrengning da?). Jeg kommer deretter til å male veggen.
Har dere andre forslag?
/Tomas
Plasten man setter i veggene har ikke riktig den funksjonen som du tror. Plasten er ikke til for å beskytte gipsplaten, men for å beskytte veggen fra å bli fuktig av fuktig inneluft. Dvs. innendørs gips + plast er ikke det samme som utvendig gips.
Skal du ha oppvarmet garasje?
Hvis man har uoppvarmet (eller bare med lav varme) så pleier det å anbefales å ikke bruke plast i det hele tatt.
Skal du ha oppvarmet garasje?
Hvis man har uoppvarmet (eller bare med lav varme) så pleier det å anbefales å ikke bruke plast i det hele tatt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Og,
hvis garasjen ikke skal varmes opp,
finnes det ingen grunn til å isolere overhodet.
Eller kan finlirarna konstruere en god grunn?
//KoW
hvis garasjen ikke skal varmes opp,
finnes det ingen grunn til å isolere overhodet.
Eller kan finlirarna konstruere en god grunn?
//KoW
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Gøy, gøy, gøy!Gladh skrev:
Tåler ikke bilene litt frost nå? Min Volvo 2008 gjør det i alle fall.
(Bygd for et nordisk klima. I Belgia)
//OtR
Klikk her for å svare