Domarn84 Domarn84 skrev:
Takk for bildene.
Kanskje fargen som gjør det? men det ser ut som du har veldig mye finere struktur og ingen større "riper"?
Domarn84 Domarn84 skrev:
Takk for bildene.
Kanskje fargen som gjør det? men det ser ut som du har veldig mye finere struktur og ingen større "riper"?
Om du vil ha en finere overflate enn pussen så går det utmerket å bredsparkle med Ardex F5 før maling. Det er en diffåpen sementbasert sparkel. Forvann bare overflaten før sparkling så blir det lettere!

• Liker
Domarn84 og 1 annen
  • Laddar…
Farge fyller ut en del av ujevnheten. Jeg strøk kalkskam på en overflate som var veldig grov. Fylte bra men må primes før maling.

• Liker
Domarn84
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Akkurat det tror jeg ikke du trenger å være bekymret for. Så blir jo utseendet litt annerledes når du har malt og avhengig av belysningen. Dog trenger du bestemme deg på forhånd, for du vil jo ikke male først og så komme på at du vil legge et lag puss til.
Nei det er sant... føles ikke som man vil ta sjansen

D Drburr skrev:
Kan bli så når man har lagt på litt for tynt lag. Ikke noe rart i seg selv, ser ut som en skrubbet vegg, smaker antageligvis som en også.
Går ikke an å reparere i sprekkene, da må man legge på et lag til.
Oki takk for info

Niclas Gustafsson Niclas Gustafsson skrev:
Hm. Om det mørkere sitter litt løst kanskje det går å børste bort med en fin pensel eller med hånden?
Jo de i seg er inga problem tenkte mest på overflaten som var litt "sandigere" enn øvrig der overflaten er hard og tålig

J jonasr1 skrev:
Hadde en vegg som så ut omtrent som din etter pussingen. Jeg tok et lag sandfarge i bunnen for å jevne ut og "roe ned" en del av livet. Resultatet ble kanon etter min mening.
Takk for tipset :)

Freddegbg Freddegbg skrev:
Om du vil ha en finere overflate enn pusset så går det utmerket å helsparkle med Ardex F5 før maling. Det er en diffåpen sementbasert sparkel. Forvann bare overflaten før sparkling så blir det lettere!
Takk for tipset, skal sjekke dette

P per s skrev:
Farge fyller ut en del av skrovligheten. Jeg strøk kalkskam på en overflate som var veldig grov. Fylte bra men må primes før maling.
Takk for tipset:)

• Liker
JonasAndersson2
  • Laddar…
Domarn84 Domarn84 skrev:
Hei,

Har fått veggen pusset med finpuss c. Skal de ikke bli litt finere overflate? Den er jo 0-1mm korn. Samt overganger (det mørkere) på flere steder føles ikke helt bra. Drar man hånden der løsner pussen (kornene) og det er ikke særlig hardt som øvrig overflate. Og de loddrette linjene i hjørnet føles ikke heller helt profesjonelle. Noen som har erfaring?
Den har blitt pusset når det har blitt for tørt. Om du tar pussebrettet selv og drar rundt nå så blir det flere riper og mønster. Maler du på det nå så vil riper og mønster komme fram. Rart at folk blir fornøyde, hadde ringt den der murmester og sagt bytt yrke.

Nja, det finnes mange måter å få det til å bli slik. For vått bruk og en feilaktig filtbrett. Bruk som inneholder ballast med for store korn etc.

Domarn84 Domarn84 skrev:
Takk for tipset:)
Hei! Er i samme situasjon som deg. Hvordan gjorde du til slutt? 😊

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.