D
Skal legge nytt gulvspon der det skal bli bad. Problemet er at jeg ikke har noe å skru sponet i ytterkanten mot ytterveggen.

noen tips?

Gulvvinkel med synlige rør langs en ubehandlet vegg, klargjort for gulvspån i et fremtidig baderom. Manglende festemuligheter mot yttervegg.

S
Sett kortlinger mellom eksisterende gulvbjelker som du skrur gulvsponet i.

D
Det er tre rom, det midterste kan jeg nå å skru kortling lengst inn, men så blir det vanskelig.

bolte fast i betonghplstenen kanskje

Fest dem med vinkeljern. Ser ut til å være plass :D

D
Må alle sider skrus på gulvspon?

Balksko så er det løst

kulle
D Derbyboy skrev:
Må alle sider skrus på gulvspån?
Ja absolutt, og helst limes også, og at det finnes støtte rundt om hele gulvet. Jeg synes det ser ut som du har god plass, så skjær til noen kottlinger som presser litt og skråskru dem.

D
Takk alle sammen.

tenker at det blir jækla mange skruer i de to midterste gulvbjelkene om jeg skal skråskru en rett linje av kortlinger.

Burde kunne forskyve den midterste innover i rommet?

Eller så kjører du med bjelkesko. Du vil nok ha støtte så langt ut mot sponets kant som du bare kan.

D
Vingene på bjelkeskoen treffer jo betongen. Bruker jeg bjelkesko uten vinger kan jeg ikke skru fast kortlingen på den ene siden.

D Derbyboy skrev:
Takk alle sammen.

tenker at det blir mange skruer i de to midterste gulvstokkene hvis jeg skal skrumontere en rett linje av kortbjelker.

Burde kunne forskyve den midterste innover i faget?
Er ingen ekspert, men du bør kunne forskyve innover. Den lille frittstående biten av gulvspon vil aldri se noen nevneverdig belastning.

Ellers kan du alltid sette i betonghullstein, ville da valgt å sette både syllpapp og plastdistansere så det ikke ligger direkte mot.

Jeg gjorde slik i lignende problemer. Jeg skrudde på plass en kortling i det ene rommet først. Dro skruene noen mm inn i treverket fra hver side. Deretter, i rommet jeg nettopp hadde skrudd i, satte jeg en bjelkesko uten "vinger" og skrudde den fast. Da ble skruene som gikk inn i kortlingen i rommet ved siden av dekket. Håper du forstår.

D
Hva tror dere om å bruke disse skruene ved skruskråning i gulvstokkene?

Konstruksjonsskrue fra NKT Fasteners, 8,2x160 mm, pris 679 kr/ask, brukt for skjult sammenføyning av trekonstruksjoner.

D
En utendørsskrue?

Mine gulvbjelker er 50 mm og ikke som dagens bjelker 45 mm. Dessuten kommer jeg ikke til fra den ene siden, så kortlingen vil festes med en skrue ovenfra og en skrue nedenfra, skrått inn i gulvbjelken.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.