Hei, jeg var og så på et hus her om dagen. Alt ser faktisk bra ut, det er et gammelt hus som har fått en total renovering.
Det kom imidlertid fram at takstolene ikke er av k24 merket virke. Hva gjør man som kjøper? Interessant å vite er hva gjør selgeren?
Det kom imidlertid fram at takstolene ikke er av k24 merket virke. Hva gjør man som kjøper? Interessant å vite er hva gjør selgeren?
Hvordan finner jeg ut om takstolen er overdimensjonert? Jeg vet at dimensjonene på bjelkene er 220.45,
Takstoler kan dimensjoneres korrekt uansett om du bruker C24- eller C14-klassifisert trevirke, forskjellen er at du trenger å gå opp på grovere dimensjoner hvis du bruker C14 trevirke enn C24...
-Finnes det ingen konstruksjonstegninger på huset?
-Vil du være helt sikker, så mål opp takstolenes geometri, dimensjoner, spennvidde og ev. bærende hjertvegg eller lignende. Gå deretter til en takstolkonstruktør og be ham kontrollere disse.
-Finnes det ingen konstruksjonstegninger på huset?
-Vil du være helt sikker, så mål opp takstolenes geometri, dimensjoner, spennvidde og ev. bærende hjertvegg eller lignende. Gå deretter til en takstolkonstruktør og be ham kontrollere disse.
Klikk her for å svare