Jeg holder på å bytte takrenner og nedløpsrør på mitt gamle kråkeslott. Jeg har nå kommet til et punkt hvor jeg ikke får det til, ikke med standard produkter i alle fall. Er det spesialbestilling som gjelder, eller er det noen som har en god idé? Senter på takrennen ligger 60 mm utenfor det punktet hvor nedløpsrøret ville ligge hvis det ble montert med standard rørfester. Om jeg hadde hatt trepanel, hadde det kanskje gått å legge klosser som avstandsstykker mellom fasaden og rørfestene, men nå har jeg metall, så det ville ikke sett bra ut. Tidligere var det en 90 mm takrenne i plast og nedløpsrør i plast, så den bygde ikke like mye ut samtidig som nedløpsrøret var bøyd. Vannmengden gjør at en 125 mm renne er nødvendig. 60 mm forskyvning er for lite for standard rørbøyer.

Hittil har jeg brukt Lindabs 87 mm nedløp og 125 mm takrenner.

Jeg legger ved en enkel skisse

det eneste jeg kommer på er å ta "standardbøyer" og vri dem i en retning som ville passe.... Kanskje ikke den peneste løsningen, men den ville funke iallfall. (jeg ville få juling av min kone hvis jeg foreslo noe sånt på vårt hus! :D)

Lykke til
/Ove

Ja kanskje det går med 2 standard 45 bøyer, om du klipper ned dem litt, trykker sammen og popper dem. Men men, kråkslott, hadde det ikke passet bedre med tverre vinkler, som loddes sammen, eller hvordan nå plåtnicken jobber med disse i moderne tid. Kolla, tror ikke det blir så mye dyrere.

Takk for svar. Jeg løste det faktisk med to standard 70 bøyer som jeg klippet ned ganske mye. Med en plateskrue i hver skjøt holdes alle deler i perfekt posisjon.

Milkshaken
Kult at du løste det, jeg hadde nok kortet av nedløpsrøret og satt 2 stk 45gr krøker med ev noen bit imellom..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.