N neo11 skrev:
Pusset du med sementmørtel? Hvilket sementmørtel A, B eller C?
Skal du male den så bruk weber kalkmaling 246. Hvis blylokket på skorsteinen ikke lekker så vil skorsteinen holde seg fres.
Hvis det lekker vil det se ille ut etter noen år.
Jeg brukte C mørtel.
Takk for informasjonen om maling og lokket! Jeg kommer nok ikke til å male den.

Det hadde vært penere og tryggere om dere hadde gjort jobben, men for denne gamle torpen og mitt første forsøk på pussing er jeg någorlunda fornøyd.

Deres hjelp verdsettes!

• En nylig pusset skorstein står på et tak, omgitt av trær. En rosa bøtte med verktøy ligger ved siden av.
N
Ser kjempebra ut. Ser ikke ut til å være blylokk på topp.
Ikke tenk på å male hvis du tror det lekker gjennom fra toppen.

• Liker
Claes Sörmland og 1 annen
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Ser veldig bra ut. Ser ikke ut til å være blylokk på toppen.
Ikke bry deg om å male hvis du tror det lekker gjennom fra toppen.
Takk! Overflaten er ikke helt jevn og er litt humpete, noe som gjør det vanskelig å få beslaget tett.

Enkelt er best på denne kåk. Hatten er sement; etter hvert blir det kanskje en form for metallhatt.
Om du har veien forbi Mullhyttan kan jeg tilby kaffe.

N
lllusion lllusion skrev:
Takk! Overflaten er ikke helt jevn og er litt humpete, noe som gjør det vanskelig å få beslagene tett.

Enkelt er best på denne kåken. Hatten er av sement; etter hvert blir det kanskje en slags metallhatt.
Hvis du er i nærheten av Mullhyttan kan jeg by på kaffe.
Har vært i Brösarp og Göteborg denne sommeren, pleier ikke dra så mye lenger. Hvor ligger Mullhyttan?=)

Claes Sörmland
lllusion lllusion skrev:
Jeg bare lurer på om det er risiko for at kalkmalingen løsner. Hvit er hyggelig, men ikke hvis det begynner å løsne. Gjør det?
Man vet aldri, kommer det vann dit så blir det jo stygt akkurat som nevnt ovenfor.

• Liker
lllusion
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Har vært i brösarp og göteborg denne sommeren, pleier ikke ta meg så mye lengre.
Hvor ligger Mullhyttan?=)
Mellom Örebro og Tiveden. Nordøst for Laxå.

N
=) Blir ingen flere reiser i år.

N
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Man vet aldri, kommer vann dit så blir det jo stygt, akkurat som angitt ovenfor.
Men jeg er enig med Claes, det er sikrest å ikke male.

• Liker
lllusion
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.